۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳

استاندار بوشهر:

توسعه زیرساخت دهکده گردشگری بندر حماد دیلم تسریع می‌شود

توسعه زیرساخت دهکده گردشگری بندر حماد دیلم تسریع می‌شود

بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت دهکده گردشگری بندر حماد دیلم، گفت: تبدیل شناورهای سنتی به فلزی یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی سالاری در نشست با مسئولان بانک ملی ایران با تاکید بر رفع بروکراسی در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با بیان اینکه این استان دارای مزیت‌های اقتصادی و صنعتی بالایی است تصریح کرد: بر اساس توانایی و ظرفیت‌های استان بوشهر طرح‌های اشتغال‌زایی اجرایی و مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.

سالاری، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و ماهی در سواحل همراه با ایجاد زنجیره فرآوری را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر دانست و تاکید کرد: طرح‌های گردشگری در تمامی نقاط استان بوشهر طراحی و در حال اجرا است که نقش مهمی در توسعه فضای کسب و کار دارد.

وی با اشاره به اینکه دهکده گردشگری دریایی بوشهر روند اجرایی آن تسریع یافته خاطرنشان کرد: در این راستا با مشارکت بخش خصوصی طرح‌های روبنایی در این دهکده اجرایی شده که پیش بینی اشتغال بیش از ۵۱۰ شغل پایدار شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تبدیل شناورهای سنتی به فلزی یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر است تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح ضمن اینکه فعالیت شناورها و افزایش توجیه اقتصادی آنان افزایش می‌یابد زمینه فعالیت لنج‌ها در دهکده‌های گردشگری ساحلی استان بوشهر در حوزه تفریحی فراهم می‌شود.

سالاری با بیان اینکه دهکده‌های گردشگری دریایی استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی  هستند خاطر نشان کرد: بیش از یک‌هزار هکتار از خورهای ساحلی استان بوشهر بدون موج است که زمینه و فرصت مناسبی برای اجرای طرح‌های خدماتی در عرصه گردشگری دریایی فراهم کرده است.

وی با تاکید بر تسریع زیرساخت دهکده گردشگری بندر حماد دیلم گفت: با تکمیل زیرساخت‌های این منطقه گردشگری زمینه حضور سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های روبنایی در حوزه خدمات گردشگری فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر، از طراحی دهکده گردشگری گناوه،  منطقه دل‌آرام تنگستان، و کنگان خبر داد و تصریح کرد: امسال برای توسعه زیرساخت‌های دهکده گردشگری کنگان که ظرفیت بالایی در حوزه طبیعت‌گردی، جنگل‌های حرا، مراکز تفریحی ساحلی دارد ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کد خبر 3958788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha