۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱

رئیس پارک علم و فناوری مازندران:

شرکت های دانش بنیان مازندران ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند

شرکت های دانش بنیان مازندران ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند

ساری - رئیس پارک علم و فناوری مازندران، مجموع درآمدهای مالی و درآمدی ۱۰۰ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک استان را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی معتندزادگان شامگاه شنبه در آیین افتتاح  ساختمان شماره ۲پارک علم و فناوری مازندران که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد:  دولت فضایی را در این مکان در بخش علم و فناوری برای بخش خصوصی فراهم کرده است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم پایه پارک علم و فناوری کم بسته شده و امروز با این حجم فارغ التحصیلان نیاز کشور به این سمت و سو بیشتر احساس می شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران، با اشاره به نقش پارک برای شرکت های دانش بنیان، گفت: مجمع خیرین پارک علم و فناوری برای نخستین بار در کشور ثبت رسمی شده است در عین حال در شش ماه گذشته که در ساختمان خریداری شده شماره ۲پارک علم و فناوری استان کار بهسازی آغاز شد، در یکی از طبقات این ساختمان آزمایشگاه و کارگاه مرکزی با تمرکز به بخش فناوری با  مشارکت یک میلیارد تومانی وراث مرحوم شاکری تجهیز شده است.

معتمدزادگان با اعلام اینکه ۱۰۰شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری داریم،  ادامه داد: ۲۰۰میلیارد تومان مجموعه مالی و درآمدی این شرکت ها بود و در عین حال ۵میلیون دلار هم صادرات داشتند.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰شرکت دانش بنیان استان مجموعا ۹۰۰نفر اشتغال دارند، گفت: مجموعه همکاران ما توانمند هستند و البته برا  ی  توانمندسازی شرکت ها کار زیادی انجام گرفت.

رئیس پارک علم  و فناوری مازندران،  عنوان کرد:  فضای عمومی جامعه فضای کار آفرینی نیست و فنی را می دانند ولی  تجاری سازی موضوعی است که برای آن کار زیادی انجام گرفت.

معتمدزادگان، با بیان اینکه بزرگترین انجمن حوزه پارک آی اَسک است گفت: برخی شرکت ها کار را آسان کردند و سعی کردیم ارتباط خوبی با بخش دانشگاه داشته باشیم و ارتباط را حفظ کنیم.
وی، با بیان اینکه مرجع اصلی ثبت اختراعات هستیم هر ساله ۲۰۰اختراع را ارزیابی می کنیم.

این مسئول با بیان اینکه نیاز ما خیلی زیاد است، گفت: وزارت علوم در مازندران هزار هکتار زمین دارد در حالی که ۶سال دنبال زمین هستیم.

معتمدزادگان ادامه داد: استان مازندران ظرفیت های فراوانی دارد با وجود ۲۲شهرستان در مازندران باید ۲۲مرکز رشد ایجاد و در بحث کمیسیون ۲۱۵لازم است به پارک علم و فناوری مازندران  کمک شود.

کد خبر 3971820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha