۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹

راه اندازی رشته‌های مشترک کامپیوتر با دانشگاه‌های معتبر اروپایی

راه اندازی رشته‌های مشترک کامپیوتر با دانشگاه‌های معتبر اروپایی

رئیس دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال مذاکره برای راه اندازی رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی مراسم بزرگداشت چهلمین سال تأسیس رشته کامپیوتر در دانشگاه شهید بهشتی، با حضور دکتر سید حسن صدوق، سرپرست دانشگاه، مهندس نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیأت علمی بازنشسته و شاغل در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر و دانشجویان این رشته در تالار ابوریحان مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

مهرنوش شمس‌فرد، با ارائه گزارشی از وضعیت موجود این دانشکده اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ عضو هیأت علمی در 5 گروه آموزشی، راهنمایی و هدایت ۹۰۰ دانشجو را با یک گرایش در دوره کارشناسی و ۴ گرایش در دوره تحصیلات تکمیلی برعهده دارند.

وی با اشاره به جذب ۱۸ دانشجوی خارجی در این دانشکده گفت: در حال مذاکره برای راه اندازی رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر اروپایی هستیم.

رئیس دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر با اشاره به اهمیت رشته کامپیوتر گفت: تامین زیرساخت محاسباتی برای سایر رشته­ ها، فراهم کردن زیرساخت‌های اطلاعاتی تمام سازمان‌ها و مراکز کشور و گستره بسیار وسیع کاربرد در زندگی روزمره بشر تا فناوری‌های فضایی و هسته‌ای پیشرفته نشان از اهمیت این رشته دارد و یکی از معدود رشته­ هاست که در پیش‌بینی علم و فناوری جهان در دهه آینده پیشرو خواهد بود.

کد خبر 3974349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha