۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰

کتابی درباره لوازم و موانع سلوک از دید امام خمینی(ره) چاپ شد

کتابی درباره لوازم و موانع سلوک از دید امام خمینی(ره) چاپ شد

کتاب «سفر تا قاف عشق» اثر وحید نوظهور شامل لوازم و موانع سیر و سلوک از دیدگاه امام خمینی(ره) توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سفر تا قاف عشق» اثر وحید نوظهور لیل آبادی، با عنوان فرعی «لوازم و موانع سیر و سلوک و نکته هایی مهم در این سفر الهی از دیدگاه امام خمینی(ره)» به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

روایات و آیات قرآنی، انسان را با لحن خاصی متوجه مسئله سیر و سلوک کرده، بر ضرورت و اهمیت این موضوع تاکید می کنند. خداوند در قرآن، گاهی پس از آوردن سوگندهای متوالی، مسئله سیر و سلوک و تزکیه نفس را مطرح می کند که این، نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام خمینی(ره) از جمله کسانی است که در دوران جوانی به تالیف آثار تفسیری و تحلیلی پرداخت. ایشان کتاب مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه را در ۲۷ سالگی و کتاب شرح دعای سحر را در ۲۹ سالگی تالیف کردند که هر دو اثر، در زمینه عرفان نظری نوشته شدند. امام خمینی(ره) در ۴ رشته علم فقه، اصول فقه، فلسفه اسلامی و عرفان اسلامی فعالیت و پژوهش داشت و از سرآمدان عصر خود در این حوزه های به شمار می آمد.

کتاب «سفر تا قاف عشق»، گلچینی از آموزه های عرفان از دیدگاه امام خمینی(ره) است که از کتاب ها و منابع مختلف گردآوری شده اند.

کتاب پیش رو، ۴ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: «سیر و سلوک»، «نکته‌هایی مهم در سیر و سلوک از دیدگاه امام»، «لوازم سیر و سلوک از دیدگاه امام» و «موانع سیر و سلوک از دیدگاه امام».

آیت الله نجابت شیرازی، شیخ جعفر مجتهدی، خوف، ورع، توسل و تمسک به صاحبان مقام ولایت، شهید حسن شفیع زاده، شیخ مرتضی زاهد، علم نافع و الهی، استغفار، سکوت، جوانی بهترین زمان برای اصلاح نفس، آسان شدن تدریج مسیر سلوک، لزوم شناخت لوازم و موانع سیر و سلوک و ... از جمله عناوین فصل های مختلف این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب «سفر تا قاف عشق» می خوانیم:

روز اولی که شاه رفت، ما نوفل لوشاتو بودیم. نزدیک به سیصد الی چهارصد خبرنگار در اطراف منزل امام جمع شده بودند. تختی گذاشتند و امام روی آن ایستادند. تمام دوربین ها کار می کرد. قرار بود هرچند نفر خبرنگار یک سوال کند. دو _ سه سوال از امام بیشتر نشد که صدای اذان ظهر شنیده شد. بلافاصله امام آن جا را ترک کردند و فرمودند: «وقت فضیلت نماز ظهر می گذرد.» تمام مردم از این که امام بدون جهت صحنه را ترک کردند، تعجب کردند. کسی از امام خواهش کرد: چند دقیقه ای صبر کنید تا حداقل چهار _ پنج سوال دیگر بکنند، ولی امام با عصبانیت به او فرمودند: «به هیچ وجه نمی شود» و رفتند.

این کتاب با ۱۸۷ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3978200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha