۳ خرداد ۱۳۹۶، ۲:۱۳

با ارائه طرح کامل بودجه مشخص شد:

اختلافِ فاحش میان بودجه ترامپ و هزینه احداث دیوار مرزی مکزیک

اختلافِ فاحش میان بودجه ترامپ و هزینه احداث دیوار مرزی مکزیک

رئیس جمهور آمریکا از کنگره می خواهد که برای آغاز پروژه احداث دیوار در مرز مشترک آمریکا- مکزیک، مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار اختصاص دهد که بسیار کمتر از بودجه موردنیاز برای احداث این دیوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور می خواهد که برای آغاز پروژه احداث یک دیوار در مرز مشترک آمریکا- مکزیک، مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار اختصاص دهد که این رقم بسیار کمتر از بودجه موردنیاز برای اجرای این پروژه است؛ پروژه ای که تاکنون با انتقادات شدیدی از سوی دموکراتها و حتی برخی از جمهوریخواهان محافظه کار همراه بوده است.

یک طرح وزارت امنیت داخلی آمریکا در ماه فوریه تخمین زد که هزینه کلی برای احداث این دیوار مرزی حدود ۲۱.۶ میلیارد دلار است، اما بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای احداث این دیوار مرزی در سال مالی ۲۰۱۸- که روز سه شنبه بطور کامل انتشار یافت- رقم اندک ۱.۶ میلیارد دلار را از کنگره درخواست می کند.

دو تن از مشاوران جمهوریخواه در کنگره آمریکا در خصوص پایین بودن بودجه پیشنهادی ترامپ بر این نکته تأکید کردند که با توجه به مخالفت قانونگذاران دموکرات در کنگره و همچنین اعضای محافظه کار «انجمن حزبی آزادی» با احداث این دیوار مرزی، کاخ سفید به خوبی آگاه بود که تأمین بودجه این پروژه بطور کامل امکانپذیر نیست.

این مشاوران در ادامه افزودند: «در صورتی که دونالد ترامپ نتواند با جلب حمایتهای گسترده تر، بودجه بیشتری برای احداث این دیوار در سال مالی بعدی جذب نماید، طرح و برنامه های وی برای احداث یک دیوار بزرگ و زیبا که در دوران مبارزات انتخاباتی خود در سال گذشته وعده آن را داده بود، هرگز محقق نخواهد شد».

شایان ذکر است بودجه کنونی که شامل تأمین هزینه برای اجرای پروژه های ده ساله در اکثر بخشهای دولتی می شود؛ برای تأمین بودجه احداث این دیوار هیچ طرح ده ساله ای را پیشنهاد نمی نماید.

«میک مولوانی» مدیر بودجه کاخ سفید روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که مقامات واشنگتن در مورد احداث این دیوار موضعی کاملاً جدی دارند.

وی همچنین گفت که دولت ترامپ هنوز در حال بررسی نمونه های اولیه است تا در نهایت تصمیم بگیرد که دیواری از جنس نرده بسازد یا آجر و ملات.

گفتنی است که بودجه ۱.۶ میلیارد دلاری ترامپ تنها امکان ساخت بخشهای کوچکی از دیوار مرزی موردنظر را فراهم می سازد.

این درحالی است که ترامپ پیشتر گفته بود که راهی برای وادار ساختن مکزیک به پس دادن بودجه احداث این دیوار به آمریکا خواهد یافت؛ اما لازم است که کنگره در وهله اول بودجه این پروژه را تأمین نماید.

کد خبر 3987239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha