۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۴۵

در نشست شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای بناب عنوان شد؛

ارتزاق۲۵ دستگاه و نهاد از بودجه دولتی برای ارائه آموزش‌های فنی

ارتزاق۲۵ دستگاه و نهاد از بودجه دولتی برای ارائه آموزش‌های فنی

بناب- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از ارتزاق ۲۵دستگاه و نهاد کشور از بودجه دولت برای ارائه آموزش های فنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نماینده عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان بناب با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ دستگاه و نهاد از بودجه دولتی برای ارائه آموزش های فنی ارتزاق می کنند؛ افزود: اعتبار خوبی در این بخش هزینه می شود ولی بنده به عنوان متولی این کار در استان باید اعلام کنم که خروجی این بخش رضایت بخش نیست.

وی همچنین از فعالیت ۲۸ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: ۶۰۰ آموزشگاه آزاد نیز در سطح استان در این بخش فعال هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اذعان به اینکه در جریان سال ۹۵ چهارصد میلیارد تومان در بخش آموزش هزینه شده بود؛ تصریح کرد: آموزش هایی که در کشور داده می شود اکثراً با نظام بازار کار مطابقت ندارد، چون که هماهنگی های لازم در این زمینه وجود ندارد.

نماینده سپس از عدم توجه به امر آموزش به عنوان حلقه مفقوده در اشتغال نام برد و افزود: تمام صنایع نیازمند آموزش هستند.

کاهش تمایل دولت در زمینه تصدی گری بخش های صنعتی و تولیدی

وی یادآور شد: با توجه به کاهش تمایل دولت در زمینه تصدی گری در بخش های صنعتی و تولیدی، ایجاد تعامل بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بخش های خصوصی زمینه ساز اشتغال زایی و کاهش بیکاری خواهد بود.

این مدیر ارشد استانی همچنین از اجرای طرح های «کاج»، نظام استاد شاگردی و نیز طرح «تکاپو» به عنوان طرح های جدید برای آموزش و اشتغال در کشور نام برد و اظهارکرد: این طرح ها به همت دولت تدبیر و امید در راستای توسعه و هدایت تولیدات صنایع داخلی به سمت بازارهای هدف به صورت محصولاتی بازار پسند اجرا می شوند.

نماینده در ادامه با اشاره به حمایت های بخش خصوصی از مراکز مهارت آموزی این سازمان تأکید کرد: قصد داریم برای پررونق کردن مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان بناب با برخی شرکت های معتبر همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: قصد داریم با استفاده از امکانات و ظرفیت مرکز و خانه های سازمانی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز شبانه روزی برای جذب کارآموزان در آموزش فنی و حرفه ای بناب راه اندازی کنیم.

والدین در برابر گرایش کودکان به رشته های فنی و حرفه ای مانع نشوند

فرماندار بناب نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه رویکرد جدیدی در بحث مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال در سال ۹۶ در استان آذربایجان شرقی شروع شده است؛ گفت: استفاده از تمام امکانات و ظرفیت شهرستان ضروری است.

ولی الله فرج اللهی با بیان اینکه پایین بودن مهارت یکی از موانع در ایجاد اشتغال است؛ افزود: والدین مانع گرایش جوانان به رشته های فنی و حرفه ای هستند که رویه غلطی است و در صورت ادامه همین روند در آینده در بحث اشتغال با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی سپس با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان در بحث صنعت و اشتغال خاطرنشان کرد: شهرستان بناب سال گذشته رتبه اول استان را در جذب نیرو و ایجاد اشتغال به خود اختصاص دادکه بایستی اذعان کرد این شهرستان در این زمینه مظلوم واقع شد و از مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داشتیم اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص صورت می گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب تصریح کرد: دولت طرح هایی را برای سال ۹۶ در نظر گرفته است که امیدواریم با حمایت سیاست های استانی و کشوری بتوانیم در جهت استفاده از ظرفیت های موجود به دغدغه های مقام معظم رهبری و هیأت دولت در زمینه اشتغال پاسخگو باشیم.

کد خبر 3995691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha