وزیر دارایی قطر:

دوحه قادر به دفاع از اقتصاد خود است/تحریم کنندگان ضرر می بینند

دوحه قادر به دفاع از اقتصاد خود است/تحریم کنندگان ضرر می بینند

وزیر دارایی قطر می گوید ضرر ناشی از تحریم دوحه ۲ سویه است و تحریم کنندگان نیز منابع مالی خود را به واسطه آسیبی که به تجارت منطقه می خورد، از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی شریف العمادی» وزیر دارایی قطر در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» گفت: دوحه به راحتی از پس دفاع از اقتصاد و ارزش پول خود در برابر تحریم اعمال شده از سوی کشورهای عربی بر می آید.

وی همچنین افزود: کشورهای تحریم کننده نیز منابع مالی خود را به واسطه آسیبی که به تجارت منطقه وارد می شود، از دست خواهند داد.

العمادی در این باره گفت: بسیاری بر این باور هستند که قطر تنها طرف متضرر در این قائله است حال آنکه در ازای هر یک دلاری که ما می بازیم آنها نیز یک دلار از دست می دهند.

گفتنی است عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر و کشورهایی که دنباله رو سیاست های آنها هستند، به بهانه حمایت دوحه از تروریسم، روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کرده و مرزهای خاکی، آبی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

این در حالی است که قطر علیرغم ثروت سرشاری که از فروش نفت و گاز عایدش می شود، به لحاظ تامین مواد غذایی در مضیقه قرار دارد و ادامه این وضعیت می تواند به بحران انسانی در این کشور منجر شود.

کد خبر 4002243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha