کتاب «عربستان و تسلیحات هسته‌ای» منتشر شد

کتاب «عربستان و تسلیحات هسته‌ای» منتشر شد

کتاب عربستان و تسلحیات هسته ای به قلم «نورمن سیگار» و با موضع بررسی فعالیتهای هسته ای عربستان سعودی و چرایی تلاش این کشور برای دستیابی به تسلیحات هسته ای منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اشاعه هسته ای در خاورمیانه همچنان از موضوعات پیچیده و لاینحل در منطقه به حساب می آید.

عربستان همواره در جریان بحث ها و مذاکرات بین المللی مدعی است که در صورت تغییر شرایط و اقدامات شکل گرفته در منطقه، این کشور حاضر به تغییر سیاست های منطقه ای خود خواهد بود.

«نورمن سیگار»، نویسنده کتاب «عربستان و تسلیحات هسته ای» با پرداختن به موضوع تسلیحات هسته ای و تلاش عربستان برای تجهیز خود به تسلیحاتی از این قبیل معتقد است ریاض تامین منافع خود را در ارتباط مستقیم با تهدید هسته ای و همچنین نقش تسلیحات هسته ای در دفاع، سیاست خارجی و مفهوم بازدارندگی جستجو می کند.

می توان گفت مطالب این کتاب نخستین مطالعه جامع انجام شده با استفاده از رسانه های محلی و زبان عربی جهت فهم تفکر و سیاست های رسمی ریاض به حساب می آید.

در حقیقت عربستان معتقد است رویکرد ریاض در قبال مساله اشاعه هسته ای چند علتی بوده و ریاض نه تنها از عوامل موثر عمومی در دیگر موارد اشاعه هسته ای در توجیه فعالیت های هسته ای خود وام گرفته، بلکه دلایل انحصاری و ویژه خود را برای دست بردن به فعالیت های هسته ای و رسیدن به تسلیحاتی از این جنس را نیز دارد.

این کتاب که توسط انتشارات «راتلج» منتشر شده، با بررسی فعالیت های هسته ای عربستان و رویکرد ریاض به چنین فعالیت هایی در کنار رویکرد هسته ای در قالب چارچوبی مفهومی، از جمله منابع مطالعاتی مناسب و جذاب برای اساتید دانشگاه ها و دانشجویان به حساب می آید.

کد خبر 4003073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha