۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۶

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس:

موسسات غیرمجاز مالی ریشه اقتصاد کشور را از بین می برد

موسسات غیرمجاز مالی ریشه اقتصاد کشور را از بین می برد

نوشهر - رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: موسسات غیر مجاز مالی واعتباری ریشه اقتصاد کشور را از بین می برند و اگر بانک مرکزی نتواند مشکلات موسسات غیر مجاز را حل کند پیگیری قضایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پورابراهیمی سه شنبه شب در اجلاسیه گزارش عملکرد نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت درمجلس شورای اسلامی در نوشهر با تاکید بر اینکه امروز رابطه مردم با نمایندگان مجلس بسیار نزدیک و صمیمی شده است گفت : اولویت امروز کشور مسایل اقتصادی است و جزو مطالبات مردمی است و رهبری بارها بر آن تاکید داشتند.

وی افزود : اگر میخواهیم در حرکت قطار انقلاب خللی وارد نشود باید به امور اقتصادی توجه جدی واساسی داشت و از ظرفیت های کشور برای حل مشکلات اقتصادی بهره گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی در هر کجا که اراده کردند علیرغم خواست دشمن ، موفقیت های برگی به دست آوردند تصریح کرد: امروز ۴.۵  میلیون دانشجو به عنوان  سرمایه های نظام جمهوری اسلامی در حال تحصیل هستند یعنی کشورمان به اوج اقتدار علمی رسیده است که در سایه تلاش و همت جوانان ما بدست آورده است و در عرصه های بین المللی موفقیت بزرگی به دست آمده است و حتی رتبه اول علمی منطقه را دارد.

پور ابراهیمی ضمن یاد آوری شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی گفت: در دوران دفاع مقدس کمترین امکانات و شرایط برای دفاع داشتیم اما امروز به قدرت اول دفاعی منطقه شدیم  تا جاییکه خود وزیر دفاع آمریکا هم به آن اعتراف می کند.

وی ادامه داد : کشوری که با دست خالی قدرت اول نظامی و علمی شود پس می تواند در حوزه اقتصادی نیز موفق باشد.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اعلام اینکه علاج مشکلات اقتصادی کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است افزود:اولین مطالبه نمایندگان مجلس از دولت دوازدهم حل مشکلات اقتصادی  است.

پور ابراهیمی تاکید کرد : تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید توان حل مشکلات اقتصادی کشور را داشته باشدو کسانی که باید در کابینه دوازدهم روی کار بیایند باید رویکرد تعاملی با مجلس داشته باشند.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس اظهار داشت : دولت لایحه ۷ منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را به مجلس داد و مجلس به زودی آنرا بررسی خواهد کرد و البته اصلاحاتی در زمینه مناطق آزاد صورت خواهد گرفت تا بحث فرارهای مالیاتی، واردات بی رویه، گمرکات و امثالهم رفع شود.

وی گفت : نامه ۱۰۰ نماینده مجلس به رییس جمهور داده شد و از ایشان خواستیم به فوریت آنرا اجرایی کند ولی الان چهار ماه گذشت و دولت اصلا اجرایی نکرد و در رای اعتماد به وزرای دوازدهم این کم کاری ها و بی توجهی دولت مورد لحاظ قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بحث منطقه آزاد غرب مازندران با محوریت نوشهر باید کار کارشناسی انجام شود واستاندار و فرمانداران باید این کار انجام دهند که البته نماینده نوشهر وچالوس وکلاردشت در حال پیگیری جدی هستند و ما نیز در کمیسیون اقتصادی به حل این موضوع کمک خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی بالاترین ظرفیت نوشهر و چالوس و کلاردشت حوزه گردشگری است که دارای ظرفیتهای بسیار استثنایی است که تکمیل و بهره برداری از آزاد راه تهران شمال باید در اولویت قرار گیرد تا اتفاقات بزرگی در زمینه گردشگری منطقه رخ دهد.

پور ابراهیمی با اشاره به مشکلات پیش آمده ماهها و روزهای اخیر پیرامون موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز در کشور گفت : موسسات غیرمجازی مانند کاسپین که امروز به چالشی جدی برای مردم تبدیل شده است و حدود ۵۰۰ هزار نفر از سپرده گذاران درگیر چالش موسسه کاسپین هستندضعف نظارتی در بانک مرکزی مشهود است و از این منظر مردم و موسسات دچار چالش و مشکلات زیادی شده و سبب بروز گسست در اقتصاد شدند و موسسات غیرمجاز ریشه اقتصاد کشور را از بین می برند.

رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس  با اولتیماتوم به مسوولان بانک مرکزی گفت :  در سال ۹۶ این سفره اقتصاد موسسات غیرمجاز مالی و اعتباری باید در کشور برچیده شود.

پور ابراهیمی تاکید کرد : اگر بانک مرکزی نتواند مشکلات پیش آمده در حوزه موسسات غیرمجاز را حل کند پرونده تخلفات این بانک را بدون تشریفات و ظرف مدت کمتر از دو ماه به دستگاه قضایی می فرستیم.

کد خبر 4028492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha