۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۹:۰۰

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

رتبه یکصد و بیستم اشتغال، شایسته ایران نیست

رتبه یکصد و بیستم اشتغال، شایسته ایران نیست

قزوین- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه یکصد و بیستم اشتغال در میان ۱۹۶ کشور، شایسته ایران نیست.

داود محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش بانک جهانی درباره وضعیت محیط کسب‌وکار در کشورهای مختلف اظهار کرد: در این گزارش، کشورمان در محیط کسب و کار در میان یکصد و نود کشور جهان در رتبه ۱۲۰ و در بین ۲۵ کشور منطقه‌ای سند چشم‌انداز، در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است که به هیچ عنوان در خور و شایسته نیست.

وی اقدام در راستای تقویت حوزه کسب و کار و حذف موانع پیش روی فعالان اقتصادی را از ملزومات بهبود شرایط کنونی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند با عزم جدی و همگانی، راهکارهای جهشی، فوری و جهادی برای دستیابی کشورمان به رتبه نخست در میان کشورهای سند چشم‌انداز اتخاذ کنند.

محمدی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر منابع انسانی، موهبت‌های الهی و شرایط جغرافیایی در موقعیت ممتاز جهانی قرار دارد و  همچنانکه در بخش‌های علمی، هنری، ورزشی، تکنولوژی‌های نوین، دانش هسته‌ای، سایبری، موشکی، المپیادهای مختلف علمی و چندین دستاورد دیگر شاهد جایگاه ممتاز کشورمان بوده‌ایم، در عرصه اقتصادی نیز می‌توانیم به این جایگاه دست یابیم.

وی مسئله اشتغال را از جمله دغدغه‌های جدی مردم و جوانان برشمرد و بیان کرد: امروز سیل متقاضیان اشتغال، به ویژه جوانان و تحصیلکردگان و مشکلات شدید جامعه کارگری و تولیدکنندگان، مبین غفلت از مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت حتمی و فوری است که باید برای آن راهکارهای جدی یافت و بر اساس راهکارها با عزم راسخ حرکت کرد.

کد خبر 4028616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha