۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹

آغاز هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام؛

عراقچی: آمریکا با تحریم های جدید فضا را مسموم می کند

عراقچی: آمریکا با تحریم های جدید فضا را مسموم می کند

معاون وزیر خارجه، پیش از آغاز هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آمریکا را به مسموم کردن فضای تجارت با وضع تحریم های جدید علیه ایران متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان) به همراه نماینده اتحادیه اروپا به ریاست هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین پایتخت اتریش آغاز شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر خارجه ایران به همراه هیأت ایرانی در این نشست با اعضای 1+5 آخرین روند اجرای برجام را مورد گفت‌وگو قرار می‌دهند. تبیین بدعهدی‌های آمریکا از جمله دستورکارهای تیم ایرانی در این نشست خواهد بود.

عباس عراقچی در گفتگو با خبرنگار پرس تی وی در وین گفت: متاسفانه عادت بدی برای آمریکا شده است که هر زمان که تعهدات خود را عمل می کنند و برای مثال معافیتهای ایران از تحریمها را تمدید می کنند که البته تعهد و مسئولیت آنها طبق برجام است، با اضافه کردن اسامی جدید به فهرست تحریمها علیه ایران، عملا فضا را مسموم می کند. 

معاون وزیر خارجه افزود: ما خود را برای هر سناریویی که آنها داشته باشند آماده کرده ایم. در برجام راهکارهایی برای این منظور وجود دارد و ما نیز برنامه هایی برای دفاع از حقوق و منافع خود در برجام داریم. 

کد خبر 4036839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha