۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴

چیت چیان خبر داد؛

تولید ۹۵ درصد تجهیزات بخش آب و ۹۰ درصد تجهیزات بخش برق در کشور

تولید ۹۵ درصد تجهیزات بخش آب و ۹۰ درصد تجهیزات بخش برق در کشور

وزیر نیرو با اعلام استقبال از مشارکت بخش خصوصی در مدیریت منابع آب گفت: ۹۵ درصد تجهیزات بخش آب و ۹۰ درصد تجهیزات بخش برق در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا چیت چیان وزیر نیرو در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: ما در ابتدای دولت یازدهم کمتر از ۵۰ بنگاه داشتیم که برق تولید می کردند و به دولت می فروختند.

وی افزود: الان در شرایطی هستیم که بیش از ۵۰۰ بنگاه خصوصی برق تولید می کنند و فقط در بخش انرژی های تجدیدپذیر از سه نیروگاه به ۴۰۰ نیروگاه رسیده ایم که برق تولید می کنند و فعالیت تولید برق به کاری مردمی و وسیع تبیدل شده است.

چیت چیان با بیان اینکه ما از سرمایه گذاری خارجی برای تولید برق نیز استقبال می کنیم، گفت: چندین نیروگاه با سرمایه گذاری خارجی تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز بخش آب و ۹۰ درصد تجهیزات بخش برق در داخل کشور تولید می شوند، گفت: این کارخانجات نیز وابسته به وزارت نیرو نیستند و مربوط به بخش خصوصی است.

وی گفت: تمام کسانی که بخواهند زیر ۲۰ مگاوات برق تولید کنند می توانند مجوزشان را از استان تامین کنند و کسانی که می خواهند بالای ۲۵ مگاوات برق تولید کنند باید مجوزشان را از سازمان های انرژی تجدیدپذیر دریافت کنند.

چیت چیان با بیان اینکه بیش از ده هزار میلیارد تومان از طرح های دولتی بخش آبفای کشور به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: ما این آمادگی را داریم که از مشارکت بخش خصوصی در مدیریت منابع آب نیز بهره مند شویم.

کد خبر 4043924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha