۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳

گفتگوی تلفنی«اشرف غنی» با نخست وزیر جدید پاکستان

گفتگوی تلفنی«اشرف غنی» با نخست وزیر جدید پاکستان

رئیس جمهوری افغانستان طی گفتگوی تلفنی با نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب وی به سمت نخست وزیری را گامی مهم در راستای تداوم دموکراسی در این کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، دفتر مطبوعاتی نخست وزیر پاکستان با انتشار خبری اعلام کرد که «اشرف غنی» طی تماس تلفنی با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان، انتخاب وی به سمت نخست وزیری پاکستان را تبریگ گفت.

غنی همچنین انتخاب عباسی را به  عنوان نخست وزیر پاکستان، گام مهمی در راستای تداوم دموکراسی در این کشور عنوان کرد.

عباسی نیز در این گفتگوی تلفنی، تروریسم را خطری جدی برای هر دو کشور دانست و گفت که اسلام آباد در راستای مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان این کشور را یاری خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که اسلام آباد و کابل باید برای ریشه کن کردن تروریسم به صورت مشترک اقدام کنند.

افزون بر این رهبران دو کشور در این گفتگوی تلفنی برای حل مشکلات منطقه و نیز بهبود روابط اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تاکید سران افغانستان و پاکستان برای مبارزه مشترک علیه تروریسم در حالی است که ۲ کشور بارها توافقنامه هایی را برای افزایش همکاری های مشترک در راستای مبارزه با تروریسم به امضا رسانده اند، اما تاکنون هیچ اقدام عملی دراین راستا صورت نگرفته است.

اکنون باید دید که حضور شاهد خاقان عباسی در سمت نخست وزیری پاکستان چه تاثیری بر عملی شدن این اظهارات دارد.

لازم به ذکر است که عباسی پس از رد صلاحیت «نواز شریف» نخست وزیر پیشین پاکستان در دادگاه عالی این کشور به عنوان نخست وزیر موقت پاکستان انتخاب شد.

کد خبر 4053226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha