۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹

امام جمعه ابهر:

خبرنگاران نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی شوند

خبرنگاران نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی شوند

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: خبرنگاران، رسانه ‏ها و هنرمندان نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر به مراسم تنفیذ حکم ریاست محترم جمهوری در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: مراسم تنفیذ یک مراسم تشریفاتی برای آغاز ریاست جمهوری نیست بلکه یکی از مراسمات اساسی است که در آن مراسم با امضای حکم ریاست جمهوری توسط رهبری معظم انقلاب ریاست جمهوری، رسماً اعتبار و مشروعیت پیدا می‏کند. 

وی ادامه داد: یعنی زمانی  رأی مردم پس از انتخابات نافذ می شود که به تایید و امضای رهبری عزیز انقلاب اسلامی برسد و تا وی رأی مردم را تأیید و حکم ریاست جمهوری را امضا نفرمایند، طبق قانون، ریاست جمهوری هیچ صلاحیت و اعتباری نخواهد داشت. معنای این تنفیذ و تایید این است که رییس جمهور در مدت چهارساله، کلیه مواضع و جهت‏گیری‏ ها و  برنامه های خود و دولت را باید با محوریت  منویات و هدایت های راهبردی رهبر فرزانه انقلاب تنظیم نماید و طبق تعبیر امام خمینی(ره) تا زمانی رئیس جمهوری مورد تأیید و در نهایت مشروعیت دارد که در مسیر اسلام و ارزش های انقلاب قرار داشته باشد و الا تنفیذ برداشته می‏شود.

رحیمی افزود: رهبر انقلاب اسلامی درمراسم تنفیذ در سخنانی با تبریک ایام میلاد حضرت امام رضا(ع)، تقارن مراسم تنفیذ با ایام ولادت آن حضرت را مایه برکت خواندند.

امام جمعه ابهر به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری نیز در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته با حضور گسترده شخصیت‏های تراز اول ده‏ها کشور جهان برگزار شد که یک فرصت  و ظرفیت‏ بزرگ تبلیغاتی و رسانه ‏ای  در راستای شکست طرح انزوای ایران توسط آمریکا، ایران هراسی توسط سعودی و مقابله با القاء ناامنی در ایران که باید با برنامه ریزی دقیق  مورد به ره‏برداری قرار گیرد. و در سطح ملی هم نمادی از وحدت قوای سه‏گانه است. اما در این مراسم کار بعضی از نمایندگان با عکس های سلفی خود، یک کار سبک و بچگانه که هیچ سنخیتی با ارش های انقلاب ما نداشته است به وقوع پیوست.

 رحیمی در ادامه به ۱۷ مرداد شهادت مظلومانه دیپلمات ها و شهید محمود صارمی، روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: نقش خبر نگار در این عصر و روزگار  که از آن به عصر اطلاعات و فن آوری تعبیر می شود  به عنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی است.خبرنگاری یعنی فریاد بلند انسان های بی صدا و مظلومی است که در زیر چکمه های ظالمان صدایشان به جائی نمی رسد.

امام جمعه ابهر گفت: خبرنگاری یعنی رسوا کردن غوغا سالاران مستبد و مستکبر دنیا. خبرنگاری یعنی حضور شجاعانه در وسط میدان جنگ نرم. خبرنگاری یعنی نقد منصفانه و نقد یعنی عیار سنجی،یعنی بیان منصفانه  ضعف ‏ها و قوت‏ ها. خبرنگاری یعنی؛ اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در سایه تقوا، صداقت،عفاف و انصاف. خبر نگاری یعنی پایبندی و رعایت اصول و ارزش های اسلام و انقلاب و سیاست های کلی و مصالح نظام خبرنگاران، رسانه‏ ها و هنرمندان نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی شوند.

رحیمی با بیان اینکه خبرنگاران باید انقلابی باشند و نسبت به مسائل و اصول انقلاب حساس باشند و خط قرمزشان اصول مکتب امام و مقام معظم رهبری باشد، افزود: خبرنگار باید از هرگونه وابستگی حزبی و جناحی، فارغ باشد و تنها به وظیفه سنگین و خطیر خود عمل نماید با فداکاری، گذشت ، ایثار و بدون توجه به مادیات به فکر خدمت به مردم باشد. خبرنگاران نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را ایفا می‏ کنند. آن‏ها، از یک‏طرف درد دل مردم را می‏ شنوند و به مقامات بالا انتقال می‏دهند و از سوی دیگر، پاسخ ‏های مسؤولان را به آگاهی مردم‏ می‏ رسانند.

کد خبر 4055858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha