۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۴۲

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش:

ضعف خودمراقبتی در آتناهای کشور/خودکشی را کنترل کنیم

ضعف خودمراقبتی در آتناهای کشور/خودکشی را کنترل کنیم

اردبیل – مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تاکید به غفلت از آموزش خودمراقبتی برای کودکان، حوادثی از جمله موضوع آتنا اصلانی را مرتبط با این ضعف دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر منصور کیایی بعد از ظهر چهارشنبه در کارگاه استانی فوریت های اجتماعی در مدارس اردبیل تصریح کرد: ما نیازمند تقویت عوامل محافظت کننده کودکان و نوجوانان هستیم.

وی با تاکید به اهمیت سبک فرزند پروری اضافه کرد: آموزش و ترویج شیوه های صحیح فرزند پروری مورد تاکید است.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش همچنین به اهمیت سبک زندگی در تربیت صحیح گروه های سنی کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال پدیده خودزنی و تیغ زنی مرتبط با سبک زندگی است.

به گفته کیایی نوجوانی که مرتکب آن می شود به دنبال نزدیک شدن به قهرمانان خود و خروج از فشار خرده فرهنگ و همسالان است.

وی همچنین با تاکید به اهمیت خودمراقبتی به موضوع قتل آتنا اصلانی دختر هفت ساله پارس آبای اشاره کرد و افزود: آتنا های کشور در صورتی که خودمراقبتی را بیاموزند ما شاهد چنین رویدادهایی نخواهیم بود.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به ضرورت آگاه سازی خانواده ها در خصوص اهمیت خومراقبتی تاکید کرد و افزود: هم اینک وزارت آموزش و پرورش ۴۰ درصد از مراکز کشور را تحت پوشش خودمراقبتی دارد که این میزان کافی نیست.

کیایی به آموزش سالانه دو میلیون والدین و ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این سال گذشته راهنمای پیشگیری اولیه از اعتیاد تدوین و در اغلب مدارس توزیع شد.

وی با تاکید به ضرورت حساسیت مربیان مدارس به تغییرات رفتاری دانش آموزان متذکر شد: به عنوان مثال این هوشیاری می تواند از رفتارهایی از جمله خودکشی و تمایل به آن ممانعت کند.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کتمان آسیب ها در مدارس را فاقد خروجی مطلوب دانست و افزود: ضروری است خود مدارس در کنترل خودکشی موثر عمل کنند.

کیایی متذکر شد: باید به نقطه ای برسیم که آموزش پیشگیری به امر جدایی ناپذیر از کلاس درس و پیشگیری به نهضت فرهنگی مدارس تبدیل شود.

وی افزود: انتظار می رود مدارس از برنامه مستقل مددکاری در فوریت های اجتماعی برخوردار شده و سیاست وزارت آموزش و پرورش که پیشگیری در مقابل آسیب ها است را دنبال کنند.

کد خبر 4067826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha