۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹

سلیمی در صحن علنی مجلس؛

به تصمیم قانونی درباره تقسیمات استانهای مرکزی-قم احترام می گذاریم

به تصمیم قانونی درباره تقسیمات استانهای مرکزی-قم احترام می گذاریم

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به حاشیه های مطرح شده درباره الحاق این حوزه به استان قم گفت: هر تصمیمی وزارت کشور بگیرد احترام می گذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز و در پاسخ به تذکرات مطرح شده از سوی نمایندگان مردم اراک، قم درباره جداکردن حوزه انتخابیه محلات ودلیجان و الحاق آن به استان قم، اظهار داشت: مردم حوزه انتخابیه ما نماینده دارند و نباید کسان دیگری درباره آنها صحبت کند.

سلیمی اظهار داشت: مردم اعتراضاتی در خصوص تخصیص بودجه، امکانات بهداشتی، بی توجهی به روستاها و حقوق و عوارض معدنی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان تأکید کرد: در زمینه تقسیمات کشوری نیز پیشنهاد می کنیم که این مسئله به رفراندم گذاشته شود تا مردم تصمیم بگیرند؛ طرح این مسائل از بلندگوی رسمی نظام کار درستی نیست.

وی گفت: مردم حوزه انتخابیه ما، مردمی ولایت مدار، مومن، علاقه مند به نظام و خواهان پیشرفت هستند، لذا مسائل طوری مطرح نشود که به آنها آسیب بزند.

نماینده مردم محلات و دلیجان بیان کرد: اجازه بدهید این مسائل مسیر قانونی خود را در وزارت کشور طی کند و هر تصمیمی که گرفته شود ما هم احترام می گذاریم.

گفتنی است در جلسه امروز مجلس، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و کمیجان در تذکر شفاهی از تلاش نمایندگان صاحب نفوذ قم برای جداکردن محلات و دلیجان از استان مرکزی و اضافه کردن آن به استان قم خبر داد و گفت: اجازه نمی دهیم امکانات صنعتی و اقتصادی استان مرکزی را ببلعند و به استان دیگر اضافه کنند.

این تذکر، با پاسخ متقابل احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم مواجه شد که تأکید کرد: این مسئله در قالب یک درخواست به معاون اول رئیس جمهور داده شده و در دست بررسی است و این طور صحبت کردن از قضایا درست نیست.

کد خبر 4073984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمدی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      0 0
      فرهنگ ما دلیجانی ها با اراکی ها تفاوت فاحشی دارد و ما خواهان پیوستن با قم هستیم .