۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲

جانشین فرمانده انتظامی البرز خبر داد:

دستگیری کلاه‌بردار میلیاردی با غصب عناوین دولتی در کرج

دستگیری کلاه‌بردار میلیاردی با غصب عناوین دولتی در کرج

کرج - جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با جعل عناوین دولتی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد کریم بیات اظهار کرد: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعل عناوین منتسب به نهاد ریاست جمهوری و مراکز دولتی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری این پلیس قرار گرفت .

وی گفت: در بررسی اطلاعاتی سوابق متهم مشخص شد که نامبرده از مدت‌ها پیش به اتهام جعل عنوان و کلاه‌برداری تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ و حراست یکی از ارگان‌های دولتی است.

سرهنگ بیات افزود: با اقدامات گسترده و فنی مأموران، تعدادی از پاتوق‌ها و محل اختفای احتمالی متهم شناسایی و به‌صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت تا اینکه محل اختفاء در اطراف شهر کرج شناسایی شد.

وی با اشاره به دستگیری متهم در یک عملیات غافلگیرانه خاطرنشان کرد: متهم که پس از دستگیری منکر هرگونه جرمی بود و همچنان خود را منتسب به نهادهای دولتی معرفی و مأموران را تهدید به شکایت می‌کرد در نهایت در مواجهه حضوری با تعدادی از شکات لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره اخاذی و کلاه‌برداری به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال با عناوین مختلف از شهروندان اقرار کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص شیوه و شگرد متهم گفت: این فرد در ابتدا با ترفند ظاهرنمایی و جلب اعتماد عمومی در پوشش بازرس ویژه نهاد ریاست جمهوری و نهادهای دولتی و حضور در مکان‌ها و جلسات متعدد با ادعای پرداخت وام زودبازده، تغییر کاربری زمین و ملک در شهرداری و غیره و هدایت شکات تا جلوی ساختمان‌های اداری و دریافت گواهی همکاری و مساعدت از ارگان‌ها، اقدام به دریافت مبالغی وجه نقد از شکات کرده و بدون اینکه اقدامی در این زمینه انجام دهد با پول‌های دریافتی متواری می‌شد.

به گفته وی متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 4083000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha