۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴

توافق آمریکا و کره جنوبی برای افزایش فشار بر پیونگ یانگ

توافق آمریکا و کره جنوبی برای افزایش فشار بر پیونگ یانگ

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی امروز یکشنبه با افزایش فشارها بر پیونگ یانگ موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» و «مون جائه این» روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی امروز یکشنبه در یک گفتگوی تلفنی برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی پس از آزمایش موشکی جدید این کشور، توافق کردند.

سخنگوی دفتر مون‌جائه-این رئیس جمهوری کره جنوبی در یک نشست تلویزیونی در این باره گفته است که رهبران دو کشور بر تقویت همکاری ها در جهت اعمال تحریم های عملی و قوی‌تر به منظور افزایش فشار اقتصادی و انزوای دیپلماتیک بیشر کره شمالی تاکید کرده‌اند.

در این گفتگوی تلفنی، ترامپ و مون ضمن محکوم کردن شدید پرتاب موشک بالستیک در روز ۱۵ سپتامبر توسط کره شمالی، توافق خود را بر همکاری با جامعه بین‌المللی برای اجرای قطعنامه ۲۳۷۵ شورای امنیت سازمان ملل که جدیدترین واکنش بین‌المللی در این مورد است، اعلام کردند.

موشک بالستیک پرتاب شده کره شمالی در بامداد جمعه به وقت محلی، با برد ۳۷۰۰ کیلومتر از سوی ناظران به عنوان گام جدیدی در گسترش تهدیدات موشکی این کشور علیه کشورهای همسایه کره جنوبی و ژاپن و نیز ایالات متحده آمریکا ارزیابی شده است.

کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی پس از پرتاب این موشک آن را پاسخی به تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی نامید و گفت قصد دارد به چنان قدرتی دست یابد که حاکمان آمریکا جرات نکنند درباره گزینه نظامی علیه کشورش صحبت کنند.

کد خبر 4089459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha