۸ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۳

الله‌دادی به مهر خبر داد؛

ترجمه خاطرات بانوی سابق اول فرانسه به چاپ ششم رسید

ترجمه خاطرات بانوی سابق اول فرانسه به چاپ ششم رسید

«آدم‌های خوشبخت کتاب می‌خوانند و قهوه می‌نوشند» و «زندگی آسان است نگران نباش» دومی به چاپ چهارم و سومی به چاپ دوم.

ابوالفضل الله دادی مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کتاب «برای این لحظه متشکرم» شامل خاطرات والری تریرویلر به عنوان بانوی اول سابق فرانسه به تازگی توسط انتشارات به نگار به چاپ ششم رسیده است.

وی افزود: والری تریرویلر بعد از رسوایی اولاند و خیانش به او، چند روز در بیمارستان بستری شد و سپس با آرامش و خونسردی از کاخ الیزه خداحافظی کرد. اما او بعد از چند سال با این کتاب برگشت تا پرده رسوایی فرانسوا اولاند را بیشتر بالا بزند. «برای این لحظه متشکرم» در دو روز ابتدایی توزیعش در بازار نشر فرانسه ۲۰۰ هزار نسخه فروخت.

این مترجم گفت: ترجمه ام از این کتاب پاییز سال ۹۳ چاپ شد که تا پاییز سال ۹۴ به چاپ چهارم رسید و حالا هم چاپ ششمش توسط ناشر راهی بازار نشر شده است.

الله دادی همچنین گفت: کتاب دیگری که ترجمه کرده ام، با عنوان «آدم های خوشبخت کتاب می خوانند و قهوه می نوشند» به تازگی توسط همین ناشر به چاپ چهارم رسیده است.

وی در ادامه گفت: این کتاب نوشته نوشته‌ اگنس مارتن لوگان است و داستان زنی به نام دایان را روایت می‌کند که شوهر و تنها دخترش را در جریان یک سانحه تصادف از دست می‌دهد و شرایط زندگی‌اش به کلی دگرگون می‌شود. دایان که در پاریس زندگی می‌کند، برای فرار از شرایطی که اطرافیانش به او تحمیل کرده‌اند، تصمیم می‌گیرد مدتی را به یکی از شهرهای ایرلند سفر کند. او در این شهر با ماجراهایی روبرو می‌شود که زندگی‌اش را وارد مسیر دیگری می‌کند.

مترجم کتاب «مرسو چه کسی را کشت؟» اضافه کرد: کتاب دیگر اگنس مارتن با عنوان «زندگی آسان است نگران نباش» هم که چاپ اولش امسال توسط انتشارات به نگار در نمایشگاه کتاب عرضه شد، دیگر ترجمه ام است که به تازگی به چاپ دوم رسیده است.

کد خبر 4095679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha