۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

۷۵ درصد جرایم در زنجان را معتادان انجام می دهند/کشف ۳۶ کیلوگرم گل

۷۵ درصد جرایم در زنجان را معتادان انجام می دهند/کشف ۳۶ کیلوگرم گل

زنجان-رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: بیش از ۷۵ درصد سرقت ها و جرایم در استان زنجان توسط معتادان انجام می گیرد.

سرهنگ علی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر به کشفیات مواد مخدر در استان زنجان طی شش ماهه سالجاری اشاره کرد و افزود: طی این بازه زمانی ۸۵۹ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته و طی سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۴۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده بود. 

وی اظهار کرد: بیشترین مواد مخدر کشف شده طی این بازه زمانی در استان زنجان مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین و حشیش بوده است. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: متاسفانه طی شش ماهه سالجاری ۳۶ کیلو گرم مواد مخدر گل در استان زنجان کشف و ضبط شده است و این مواد محصول تازه و بسیار مخرب بوده و با این که مواد مخدر صنعتی نیست ولی اثرات آن بسیار خطر ناک تر از سایر مواد مخدر است. 

بابایی تاکید کرد: اثرات تخریبی مواد مخدر گل بسیارمخرب تر از گراس و حشیش است و خانواده ها کنترل لازم از فرزندان خود را داشته باشند. 

وی گفت: متاسفانه در برخی از مناطق استان زنجان شاهد کشت مواد مخدر گل و خشخاش بودیم که طی ۱۴ مرحله مقادیر زیادی کشف شد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان یاد آورشد: شیوع مواد مخدر در هر جامعه آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی، ایجاد بی‌هویتی ملی و دینی در معتادان، زیان‌های اجتماعی، فروپاشی خانواده‌ها، بروز مشکلات را در پی دارد.

بابایی گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند عزم ملی است و همکاری دستگاه‌های متولی نقش تعیین‌کننده‌ای در این خصوص دارد و طبق آمارها بیش از ۷۵  درصد سرقتها و جرایم  در استان زنجان توسط معتادین انجام می گیرد.

کد خبر 4114377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha