۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تروریست خواندن سپاه اوج وقاحت آمریکا است/ادبیات ترامپ ابلهانه است

تروریست خواندن سپاه اوج وقاحت آمریکا است/ادبیات ترامپ ابلهانه است

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تکفیری ها گفت: تروریست دانستن سپاه توسط آمریکا اوج وقاحت و بی شرمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر شنبه در جمع کارکنان محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه تصمیم گیری ادبیات اقتصادی هر اقدامی را باید با هزینه فایده انجام دهیم، گفت: به این معنا که آن اقدام چقدر هزینه و انتفاع دارد و سرجمع انتفاع و هزینه مبنای تصمیم گیری باشد.

پور ابراهیمی بیان داشت: معمولا در حوزه اقتصادی اگر طرح اقتصادی بخواهد ارزیابی شود، ارزیابی فنی و اقتصادی طرح را هدف گذاری می کنیم و همه هزینه ها از جمله سرمایه در گردش، هزینه متغیر، هزینه ثابت و... را در نظر می گیریم و در خصوص توجیهی بودن یا نبون طرح تصمیم گیری می شود.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش تحرک در جامعه و فضای مناسب به نحوی که استرس ها را در جامعه کاهش دهد می توان با استفاده از مقوله پیشگیری اثر ورودی به بیمارستان ها کاهش پیدا کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مدل توسعه در دنیا با این پیشگیری ها و ادبیات است، گفت: یک واحد صنعتی مجوز می گیرد و در مباحثات ظاهری این طرح باعث اشتغال و پیشترفت آن منطقه می شود اما اثرات زیست محیطی آن در میان مدت یا بلند مدت رخ خواهد داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در واحدهای صنعتی آلاینده کرمان در ظاهر با ایجاد اشتغال برای جوانان در سال میلیاردها تومان سود خالص دارد اما در باطن ۱۰ ها برابر این سود خالص هزینه غیر مستقیم به حوزه سلامت مردم وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور باید به اثرات زیست محیطی توجه شود، بیان داشت: مردمی که دچار بیماری تنفسی شده اند هزینه این بیماری به عهده همین جامعه است که از محل درآمد مالیات، نفت و... باید پرداخت شود و این اثرات در سود و زیان کلان کشور اعمال می شود و این با منافع ملی تضاد دارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: همه طرح های اقتصادی و پیوست های زیست محیطی باید بتواند توجیه کلان برای اجرا داشته باشد و این اساسی ترین موضوعی است که باید در کشور مبنا قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صیانت از این جایگاه و این تضادی که در ظاهر و باطن واحدهای صنعتی اتفاق می افتد بر عهده محیط زیست است.

وی افزود: مهمترین مسئولیت محیط زیست دفاع از سلامت و منافع مردم است و صیانت از این موضوع به عنوان اولویت کاری این سازمان است.

پور ابراهیمی بیان داشت: طی جلساتی که با «ابتکار» داشتیم خواستار اجرایی شدن کارهای معدنی با حفظ مقررات و ضوابط محیط زیست شدیم ضمن اینکه باید در حوزه مسائل اقتصادی نیز مسیرمان با کندی مواجه نشود و روابط و مقررات حوزه زیست محیطی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی در خصوص موضوعات لایحه ارزش افزوده بیان داشت: این موضوعات طی روزهای آتی در کمیسیون اقتصادی بررسی و جمع بندی قرار خواهد گرفت و در حدی که امکان داشته باشد در بودجه، نیروی انسانی، تجهیزات و ...کمک خواهیم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه استان کرمان پهناورترین و متنوع ترین حوزه فعالیت های محیط زیست در سطح کشور است گفت: اقلیم بسیار متنوعی در این استان داریم و با وجود اولویت و جایگاه استان کرمان در کشور از لحاظ وسعت جغرافیایی، تنوع اقلیمی و زیست محیطی مسئولیت ما بیشتر می شود.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز اگر تا قبل از این شمشیرهایشان را غلاف کرده بودند اکنون شمشیر هایشان را بیرون کشیده اند.

پورابراهیمی در خصوص سخنان اخیر ترامپ افزود: اگر آمریکایی ها قبلا در حالی با ما مذاکره می کردند دست فولادین خود در دستکش مخملی پنهان کرده بودند اکنون دیگر پنجه فولادی آنها مشخص شده است؛ همانگونه که امروز ادبیات ترامپ در برابر ایران هم بسیار ابلهانه و گستاخانه شده است.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  گفت: امروز همه می دانند که ژنرال های تکفیری در دنیا بر علیه تفکرات شیعیان با پول وهابیان که دست نشانده آمریکایی ها هستند اداره می شود.

پوربراهیمی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام این ظلم ها و خطرات ایستاده است، اظهار کرد: آمریکایی ها در مقابل این ایستادگی نظام جهوری اسلامی ایران سپاه را یک سازمان تروریستی می دانند و این اوج وقاحت و بی شرمی در دنیا است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود:  اگر امروز سپاه نبود نمی دانستیم بر سر حرم ائمه، سوریه، عراق و کشورمان چه می آوردند این دشمنان انسان ها را زنده می سوزانند.

وی با اشاره به اینکه امروز تمام دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند، گفت: امروز کشور ما نیازمند عظم جدی اقتصادی است و آمریکایی ها شیپور جنگ اقتصادی را زده اند و این کاملا مشخص است.

پورابراهیمی تصریح کرد: در عربستانی که یک بار انتخابات نداشته اند و زنان از حقوق شهروندی محروم اند با حمایت آمریکایی ها می شود عربستان سردمدار کشورهای توسعه یافته می شود و جمهوری اسلامی ایران  که هر ساله به طور متوسط انتخابات برگزار می کند و این مردم هستند که برای خودشان تصمیم می گیرند به کشور دیکتاتوری محکوم می شود.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس آمده است در شرایط جنگ اقتصادی آنچه که به عنوان ظرفیت مجلس برای اداره کشور می تواند در اختیار دولت قرار بگیرد را ارائه کند تا دولت بتواند ۱۰ ها برابر در حوزه اقتصادی بهتر تصمیم بگیرد اما تعجب می کنم قوه مجریه از ستاد تدابیر ویژه استقبال نمی کند.

کد خبر 4120299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha