۵ آذر ۱۳۸۵، ۱۴:۵۸

با توجه به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکوادور نمایان شد:

دوئل نامزد چپ گرا با نامزد جریان سرمایه داری

مردم اکوادور امروز برای بار دوم به پای صندوقهای رای رفتند تا از بین کاندیدای چپ گرا و نامزد سرمایه داری، یکی را به عنوان رئیس جمهوری اکوادور انتخاب کنند .

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از بی بی سی، نظر سنجیها نشان می دهد که رافائل کورآ از حزب چپ گرا و آلوارو نوبوآ محافظه کار از حمایت یکسان رای دهندگان برخوردارهستند .

ناظران بین المللی ازاین دو نامزد خواستند که تا آغاز اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری خویشتن دار باشند .  

این ناظران خواسته اند که پیش از اعلام نامزد پیروزانتخابات ، تمام نتایج به طور رسمی محاسبه شوند.  

هر دو نامزد به رای دهندگان قول داده اند که زمینه های اشتغال را فراهم کنند و با فقر و ارتشاء مبارزه کنند . 

دراولین دورانتخابات ریاست جمهوری که در ماه اکتبربرگزارشد؛ رافائل کروآ اقتصاد دان چپ گرا اعلام کرد که در شمارش آراء تقلب شده است و وی پیروز قطعی انتخابات است .

نوبوآ ثروتمندترین مرد اکوادور، رقیب خود را متهم کرد که هزینه های مبارزات انتخاباتی وی را هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا تامین کرده است . 

وی گفت که کروآ خواهان شورش و یک جنگ داخلی است که درآن مردم فقیر خواهد مرد .

نوبوآ  رقیب خود را متهم کرد که خواهان استقرار یک حکومت کمونیستی و راندن اکوادور به سوی اردوگاه هوگو چاوز رئیس جمهور ضد آمریکایی ونزوئلا است .

نوبوآ که سرنوشتش به موز وابسته است ، قول داده است که سرمایه های خارجی را وارد اکوادور کند.وی همواره در سخنرانیها و مبارزات انتخاباتی کتاب انجیل حمل می کرد .

کروآ نیز اعلام کرده است که روابط خوب با آمریکا با وجود اینکه جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا را یک احمق خوانده است ، ادامه خواهد داد .

وی با بیان اینکه، خواهان تماس و مذاکره دوباره با شرکتهای نفتی خارجی است؛ اعلام کرده است که پرداختها در رابطه با بدهی خارجی اکوادور را کاهش خواهد داد .

کد خبر 412339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha