۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸

استاندار بوشهر:

طرح ​های آبزی​ پروری در استان بوشهر گسترش می ​یابد

طرح ​های آبزی​ پروری در استان بوشهر گسترش می ​یابد

بوشهر - استاندار بوشهر ضمن تاکید بر توجه به پتانسیل استان در زمینه شیلات و آبزی پروری خواستار افزایش تولید میگوی پرورشی و اجرای پرورش ماهی در قفس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از طرح های صنایع شیلاتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه شیلات و صید و صیادی است و باید به این ظرفیت ها توجه شود.

استاندار بوشهر ضمن تاکید بر توجه به پتانسیل استان در زمینه شیلات و آبزی پروری خواستار افزایش تولید میگوی پرورشی و اجرای پرورش ماهی در قفس شد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای جدید در این زمینه برای افزایش بهره وری بیشتر از مزارع پرورشی استان بوشهر، افزود: از همه ظرفیت​ ها برای بهبود وضعیت پرورش آبزیان در سطح استان استفاده می​ شود.

گراوند تصریح کرد: نظرات و پیشنهادات کارشناسی از سوی بخش خصوصی به منظور رفع موانع پیش رو در این بخش به دستگاه تخصصی مربوطه ارائه شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی بیان کرد: این پیشنهادات در کارگروه های رونق تولید استانی و درصورت لزوم ملی مطرح می ​شود و در راستای رفع موانع آنها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 مصطفی قلی پور مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میگوی پرورشی در کشور است که دارای  قابلیت صادرات و ارزآوری  برای کشور را دارد.

استاندار بوشهر و هیئت همراه در اولین بازدید خود، از صنایع شیلاتی و مزارع پرورش میگوی سایت شیف و کارخانه عمل آوری و فرآوری آبزیان درشهرک صنعتی بوشهر دو با حضور مدیران کل دستگاهای تخصصی ذیربط بازدید به عمل آوردند.

در بازدید از کارخانه فرآوری آبزیان، مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان، مدیرعامل تعاونی های صیادی استان و مدیر کارخانه فرآوری آبزیان به ارایه گزارش و بیان مسائل و مشکلات حوزه تخصصی کاری خود در حضور استاندار و هیئت همراه پرداختند.

کد خبر 4123551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha