۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰

رئیس اداره محیط زیست فردوس خبر داد:

صدور ۱۶ مورد اخطاریه زیست محیطی به واحدهای صنعتی و خدماتی فردوس

صدور ۱۶ مورد اخطاریه زیست محیطی به واحدهای صنعتی و خدماتی فردوس

بیرجند- رئیس اداره محیط زیست فردوس گفت: در پایش شش ماهه نخست سال جاری واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان برای ۱۶ واحد اخطاریه به منظور رفع موجبات آلودگی محیط زیست صادر شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد ارشادی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۱ مورد از این اخطاریه ها در ارتباط با واحدهای دارای فاضلاب بوده که فاقد سیستم تصفیه فاضلاب و ملزم به احداث سیستم تصفیه فاضلاب مورد تائید سازمان حفاظت محیط زیست شده اند.

وی بیان کرد: همچنین پنج مورد در رابطه با واحدهای صنعتی آلاینده هوا است که موظف به اصلاح سیستم و یا استفاده از تجهیزات و روشهای کاهش موجبات آلودگی هوا تا سطح استانداردهای مصوب سازمان حفاظت محیط زیست شده اند.

رئیس اداره محیط زیست فردوس عنوان داشت: برابر قوانین و مقررات زیست محیطی کشور تخلیه هرگونه فاضلاب خام و تصفیه نشده به محیط های پذیرنده طبیعی و همچنین انتشار هرگونه گاز و ذرات خروجی بالاتر از استانداردهای زیست محیطی ممنوع و کلیه واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی موظف به رعایت استانداردهای زیست محیطی در خصوص تخلیه خروجی خود به محیط پذیرنده هستند.

ارشادی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال تعداد ۱۸ واحد صنعتی و خدماتی از طریق آزمایشگاههای معتمد سازمان حفاظت محیط زیست و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مورد پایش آلاینده های زیست محیطی در قالب طرح خود اظهاری قرار گرفته اند.

کد خبر 4131305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha