۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱

در دیدار سرلشکر باقری و ژنرال گراسیموف انجام شد؛

تبیین دیپلماسی نوین دفاعی ایران و روسیه

تبیین دیپلماسی نوین دفاعی ایران و روسیه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمینه های زیادی برای توسعه همکاری ها میان نیروهای مسلح ایران و روسیه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه که وارد تهران شده است به دیدار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران آمد و مذاکرات مهمی را پشت درهای بسته با یکدیگر داشتند.

در این دیدار دیپلماسی نوین دفاعی ایران و روسیه تبیین  و درباره نحوه مقابله با تروریسم با یکدیگر مذاکره شد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با ژنرال «والری کراسیموف» رئیس ستاد ارتش روسیه اظهار کرد: همکاری نیروهای مسلح دو کشور به خصوص در دو سال اخیر رشد خوبی داشته و زمینه های زیادی برای توسعه همکاری ها وجود دارد.

وی افزود: از برگزاری رقابت های نظامیان جهان در روسیه و دعوت از جمهوری اسلامی ایران از شما تشکر می کنم و این مسابقات موجب توسعه همکاری بین دو کشور خواهد شد.

سرلشکر باقری ادامه داد: شما از من برای شرکت در افتتاحیه مسابقات روسیه دعوت کردید که من به دلیل مشغله کاری امکان شرکت در آن برنامه را نداشتم و ان شاالله به زودی فرصت مناسب مذاکراتی را در مسکو داشته باشیم.

در ادامه رئیس ستاد ارتش روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: ازدیدن حضرتعالی خوشحال هستم و از سطح همکاری دفاعی و نظامی بین دو کشور راضی هستم.

ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد ارتش روسیه هم در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از سطح همکاری‌های دفاعی- نظامی دو کشور اظهار کرد: در سفر سفر خود به ایران مایل هستم درباره دو موضوع با یکدیگر مذاکره کنیم که وضعیت فعلی سوریه و همچنین همکاری‌های فنی و نظامی ایران و روسیه، این موضوعات را شامل می‌شود.

وی در ادامه به مسابقات ارتش‌های جهان که در روسیه برگزار شد، اشاره و تصریح کرد: در این مسابقات، تمامی شرکت‌کنندگان توانایی‌های ورزشی و نظامی خود را نشان دادند و این برای شرکت‌کنندگان جالب بود.

سرلشکر باقری نیز در این دیدار گفت: از من دعوت شده بود که در اختتامیه مسابقات ارتش‌های جهان  حضور پیدا کنم اما فرصت نشد؛ لذا امیدوارم در فرصتی مناسب بتوانیم در مسکو با یکدیگر مذاکره کنیم.

کد خبر 4131475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha