۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۴۶

آمریکا صدور روادید برای شهروندان ترکیه را به صورت محدود ازسرگرفت

آمریکا صدور روادید برای شهروندان ترکیه را به صورت محدود ازسرگرفت

هیأت دیپلماتیک آمریکا در ترکیه از آغاز مجدد صدور روادید برای شهروندان ترکیه به صورت محدود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هیأت دیپلماتیک آمریکا در ترکیه امروز در بیانیه ای از طریق ایمیل اعلام کرد که صدور روادید برای شهروندان ترکیه ای را به صورت محدود ازسرگرفته است.

در ایمیل صادره از سوی هیأت دیپلماتیک آمریکا در ترکیه در این خصوص آمده است: متقاضیان سفر به آمریکا می توانند درخواست خود را در این باره مجدداً ارائه کنند.

لازم به ذکر است، پس از آنکه آمریکا صدور روادید برای غیرمهاجرها درسفارتخانه و کنسولگری های این کشور در ترکیه را متوقف کرد، سفارت ترکیه در واشنگتن نیز در اقدامی متقابل صدور روادید برای اتباع آمریکایی را تعلیق کرد؛ اقداماتی که به تنش در روابط میان دو کشور منتهی شده است.

گفتنی است ترکیه به ترتیب در ماه های میلادی می و اکتبر، ۲ کارمند سفارت آمریکا را به اتهام همدستی با جنبش فتح الله گولن بازداشت کرد که مورد دوم با واکنش شدید واشنگتن و قطع خدمات صدور روادید برای اتباع ترکیه ای همراه بود- اقدامی که واکنش متقابل آنکارا را در پی داشت.

این در حالی است که ترکیه خواهان بازپرسی از شخص دیگری هم در رابطه با اتهامات مطرح شده است و می گوید آمریکایی ها در کنسولگری خود واقع در استانبول به وی پناه داده اند.

پیشتر اعلام شده بود که آمریکا ازسرگیری خدمات صدور روادید برای اتباع ترکیه را به زمانی موکول کرد که آنکارا شواهد قانع کننده ای برای بازداشت کارمند سفارت آمریکا ارائه دهد.

کد خبر 4136854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha