۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۱۸

امام جمعه بوشهر:

مقاومت در استان بوشهر به یک فرهنگ تبدیل شده است

مقاومت در استان بوشهر به یک فرهنگ تبدیل شده است

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مقاومت در استان بوشهر به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: بوشهر ظرفیت فوق‌العاده ای دارد که سومین اقتصاد ایران در تولید ناخالص ملی و اولین رتبه اقتصاد در تولید سرانه درآمد کشور است و تنها استانی است که دارای نیروگاه اتمی است که این مهم به زودی به سه راکتور می‌رسد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بوشهر در عرصه تولید خرما استان سوم کشور است گفت: در عرصه تجارت نیز این استان محور تجارت حوزه خلیج فارس است و این مساله از دیرباز بوده است و اکنون با پروژه مکران که به وجود آمده این استان این قابلیت را دارد که مرکز ترانزیت حوزه دریا باشد.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در عرصه صادرات نفت نیز ۹۵ درصد نفت ایران از جزیره خارگ صادر می‌شود و همچنین در عرصه صادرات غیرنفتی استان برتر است.

وی با بیان اینکه بوشهر گنج ایران است گفت: بوشهر در عرصه موقعیت ژئوپلیتیک سیاسی بسیار مهم است. انگلیس، پرتغالی، هلندی‌ها و فرانسوی‌ها و عثمانی‌ها در مقاطعی از تاریخ به این استان تهاجم کردند اما علما حکم دفاع دادند و مردم یک دست مقاومت و مقابله کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در بوشهر مقاومت فرهنگ شده است تصریح کرد: به همین جهت این استان فوق العاده است و دولت‌ها توجه ویژه‌ای به ویژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به آن دارند.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: در دفاع مقدس نیز به اندازه روزهای جنگ به این استان حمله شده و در عرصه اعزام به جبهه یکی از استان‌های برتر است.

آیت الله صفایی بوشهری روحانی محوری را یکی از ویژگی‌های این استان دانست و گفت: انگلیسی‌ها تلاش کردند تا روحانیت را از مردم جدا کنند و حتی برای این کار روحانی بدلی هم درست کردند اما مردم هیچگاه روحانیت را رها نکردند.

وی با اشاره به قدمت حوزه‌های علمیه در استان بوشهر گفت: این قدمت به دوره اخباریه بر می‌گردد و از این لحاظ بوشهر قدمت بیشتری نسبت به قم دارد. همچنین عالمان بسیار و دارای وزنه علمی و مجتهدین عالی مقام و مراجع در این استان حضور داشتند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر قدیمی ترین پایگاه نماز جمعه کشور است که به صورت مستمر نماز جمعه در آن اقامه می‌شود ابراز داشت: قدمت نماز جمعه در بوشهر به ۲۶۷ سال قبل برمی‌گردد.

وی بیان دشت: از زمان حضور در استان کار ریشه یابی و جامعه شناسی استان انجام شد و بر دو محور دیانت و مقاومت برنامه ریزی صورت گرفت و برای حوزه علمیه یک نقشه آمایشی تدوین شد.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در بوشهر یک روز به عنوان روز روحانیت و یک روز به عنوان روز قرآن نامگذاری شده است.

کد خبر 6107980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha