۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷

پس از توضیحات وزیر رفاه؛

مجلس از توضیحات ربیعی قانع شد

مجلس از توضیحات ربیعی قانع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت شفافیت در بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه قانع شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

این سوال درباره علت عدم شفاف سازی اطلاعات بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عدم ثبت و افشای اطلاعات این شرکت ها در سیستم کدال سازمان بورس و اوراق بهادار بود که پس از توضیحات وزیر، به علت قانع نشدن نماینده سوال کننده سوال به رای گذاشته شد.

نمایندگان نیز با ۸۷ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در صحن ضمن وارد ندانستن سوال پورابراهیمی از توضیحات ربیعی قانع شدند.

پورابراهیمی در طرح سوال خود به این نکته اشاره کرد که تنها اطلاعات ۵ درصد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق قانون افشا شده و در رابطه با همین شرکت ها نیز، در بسیاری از موارد حسابرس عبارت «عدم اظهار نظر» را قید کرده است که این معنی این عبارت آن است که وضعیت این قدر آشفته است که نمی توان درباره آنها اعلام نظر کرد.

به گفته پورابراهیمی صورت های مالی بنگاه هایی همچون بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، هلدینگ ها و صندوق های بازنشستگی کشوری و ده ها شرکت در زیر مجموعه تامین اجتماعی اعلام نشده است و در چنین شرایطی نمی توان با فساد مبارزه کرد.

ربیعی نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده با اشاره به اقدامات صورت گرفته از همکاری با نهادهای نظارتی و اطلاعاتی و امنیتی در این رابطه خبر داد و گفت: از مجموع ۲۶۴ شرکتی که طبق سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده اند، ۲۲۱ شرکت و بنگاه وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا هفته گذشته در سیستم کدال سازمان بورس ثبت شده اند.

کد خبر 4143051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha