۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۸:۲۱

پس از ۴۰ سال صورت گرفت؛

انتشار نسخه انگلیسی کتابی که ایتالو کالوینو کشف کرده بود

انتشار نسخه انگلیسی کتابی که ایتالو کالوینو کشف کرده بود

ایتالو کالوینو نویسنده بزرگ ایتالیایی کتابی را سال ۱۹۷۷ کشف کرده بود که از آن زمان تاکنون تقریبا فراموش شده بود و به تازگی نسخه انگلیسی آن تجدیدچاپ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک‌نیوز، تنها رمانی که نیکولا پولیه‌زه نوشت، توسط ایتالو کالوینو کشف شد و او سال ۱۹۷۷ گفت: این کتابی با یک معنی و دارای پیامی خاص است.

این شاهکار کوچک به طرزی اسرارآمیز از رده چاپ مجدد خارج شد و تا سال ۲۰۱۳ دیگر هرگز راهی قفسه‌های کتابفروشی‌ها نشد.

اکنون این کتاب با ترجمه شان وایت‌ساید و با عنوان «مالاکا: چهار روز باران در شهر ناپل، در انتظار وقوع یک رویداد فوق العاده» یکی از کتاب‌های عجیب وغریب و متفاوت سال ۲۰۱۷ است.

نیکولا پولیه‌زه متولد ۱۹۴۴ در میلان بود و سال ۲۰۱۲ درگذشت. این نویسنده ایتالیایی تقریبا تمام طول عمرش را در ناپل زندگی کرد. وی در واقع روزنامه‌نگاری حرفه‌ای بود که سال‌ها در روزنامه «رم» می‌نوشت.

سال ۱۹۷۷ کالوینو نویسنده برجسته ایتالیایی نخستین رمان این نویسنده را کشف کرد. این رمان توسط خانه نشر اینودی منتشر شد. در دهه ۱۹۸۰ پولیه‌زه خود را بازنشسته کرد و در دهکده‌ای کوچک در استان آولینو ساکن شد. سال ۲۰۰۸ وی دومین کتابش را با عنوان «کشتی سیاه» شامل مجموعه‌ای از داستان‌های روایتی به لحن کافکا،  منتشر کرد.

وی در زمان حیاتش یک بار دیگراقدام به چاپ تنها رمانش کرد و این کتاب با ویراستاری جدید راهی کتابخانه‌ها شد.

در رمان «مالاکا: چهار روز باران در شهر ناپل، در انتظار وقوع یک رویداد فوق‌العاده» شهر ناپل شخصیت اصلی است؛ شهر رویاها و ساختمان‌هایی که برمبنای زمین‌خواری بنا شده‌اند.

ایتالو کالوینو خالق «بارون درخت نشین» درباره این کتاب نوشت: «مالاکا» کتابی است که دارای حس و قدرتی درگیرکننده است.

این کتاب سال ۲۰۱۳ پس از بیش از سه دهه فراموشی دوباره راهی قفسه‌های کتاب‌فروشی‌های ایتالیا شد.

این کتاب اکنون برای نخستین بار به زبان انگلیسی ترجمه شده و در دو نسخه کیندل و نسخه چاپی با جلد شومیز به قیمت ۴.۴۷ پوند و۸.۹۹ پوند  منتشر شده است.

این رمان در قالب کتاب چاپی در ۲۷۶ صفحه و در قالب کتاب الکترونیک در حجم۱۷۹۷ کیلوبایت منتشر شده‌است.

«مالاکا: چهار روز باران در شهر ناپل، در انتظار وقوع یک رویداد فوق العاده»   با ترجمه شان وایت‌ساید ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ وارد بازار شده است.

کد خبر 4143995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha