۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۵۵

معاون سازمان بهزیستی کشور:

معلولیت در گلستان بیشتر از میانگین کشوری است

معلولیت در گلستان بیشتر از میانگین کشوری است

گرگان- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که گلستان در زمینه معلولیت بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، گفت: امروز دیگر نیاز معلولان فقط به کمک‌های توانبخشی محدود نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی نژاد عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح سومین دفتر پاراتور پارس معلولان شمال کشور، افزود: نیازهایی چون اشتغال، ازدواج و تحصیل از ضرورت‌های زندگی معلولان به شمار می‌رود که باید مورد اهتمام جدی مسئولان قرار گیرد. 

وی افزود: این استان با توجه به رقم ۲.۶ درصدی معلولیت یکی از مناطق نیازمند به خدمات رسانی  به جامعه معلولان قرار دارد. 

نحوی نژاد در ادامه با گلایه از کمبود بودجه در این سازمان، بیان کرد: برای رسیدگی بیشتر به جامعه معلولان نیازمند مشارکت‌های مردمی و خانواده‌های آنان هستیم، چرا که سازمان توانایی رسیدگی همه جانبه به نیازهای معلولان را ندارد.

وی در رابطه با افتتاح دفتر پاتور معلولان در گلستان گفت: این دفتر  با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش تشکل‌های غیردولتی دارد، می‌تواند با حمایت‌ها و کمک‌های سازمان به یکی از دفاتر فعال معلولان در رابطه با اجرای طرح‌های گردشگری و حمایت از اشتغال معلولان در استان تبدیل شود.

در ادامه این مراسم نماینده جامعه معلولان استان و مسئول دفتر پارتور پارس در گلستان، با اشاره به این‌که برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این انجمن نیازمند اجرای مناسب‌سازی‌ها در استان هستیم، خطاب به مسئولان استانی گفت:  اگر چه برنامه های مناسب سازی برای معلولان تا حدودی انجام شده، اما هنوز بسیاری از شهر های مستعد گردشگری استان، امکانات ترددی مناسبی برای معلولان ندارند.

رضا شاه‌حسینی افزود: درمصوبه شهرسازی امسال اجرای برنامه مناسب‌سازی نیز برای معلولان در نظر گرفته شده، که امید است با همکاری مسئولان حوزه شهری این طرح‌ها به طور کامل به اجر درآید.

وی افزود: با توجه به این‌که گلستان دیدنی‌ترین مناطق گردشگری و تفریحی را در خود جای داده است، برنامه‌ریزی‌های محیطی و مناسب‌سازی‌ها موجب خواهد شد تا  فضا برای حضور معلولان در حوزه گردشگری که مدت‌ها است مد نظر قرار گرفته شده، به اجرا درآید.

شاه حسینی بیان کرد: استفاده از پتانسیل معلولان برای حضور در طرح‌های گردشگری سال‌ها است نادیده گرفته شده است، اما اکنون با افتتاح دفتر انجمن پاراتور و ایجاد تورهای گردشگری توسط معلولان و برای معلولان علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال، مزایای بسیاری برای استان خواهد داشت.

گفتنی است در ائین افتتاحیه دفتر انجمان پارتور معلولان شمال کشور در گلستان مدیرکل بهزیستی استان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان و جمعی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.

کد خبر 4146057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha