۵ آذر ۱۳۹۶، ۶:۰۵

عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛

تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت باید ممنوع شود

تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت باید ممنوع شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: با گسترش شبکه های اجتماعی، امکان سوءاستفاده از داروها شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نعیم امینی‌فرد، افزود: متاسفانه داروهایی که از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی تبلیغ می شود قاچاق و تقلبی هستند و اطلاعاتی که در مورد این داروها ذکر می شود، با واقعیت تطابق ندارد.

وی، با یادآوری اصلاح چند ماده از طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در صحن علنی مجلس، ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه بند قانونی در خصوص منع تبلیغ مواد غذایی آسیب رسان به سلامت وجود داشت اما به جهت آنکه این بند جامع و مانع نبود و ابزارهای نوین مانند شبکه های مجازی در آن ذکر نشده بود بنابراین ضرورت تدوین طرحی جامع و تبدیل آن به قانون در دستور کار قرار گرفت.

امینی فرد با بیان اینکه طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت طی دو نوبت به شورای نگهبان ارائه شد و اصلاح آن جهت تامین نظر شورای نگهبان طی چند روز اخیر در دستور کار صحن قرار گرفت، تصریح کرد: در دنیا امکان سوء استفاده از وسایل ارتباط جمعی امکان پذیر است اما متناسب با آن قوانین مربوطه روزآمد می شود و در ایران نیز به این موضوع توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با کالاهای آسیب رسان سلامت باید به دو مقوله مهم توجه شود، تصریح کرد: بر اساس طرح ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت تحت هیچ شرایطی نباید تبلیغات شوند و برخورد قانونی لازم نیز با متخلفان انجام می شود.

امینی فرد با تاکید بر ضرورت وضع عوارض بر تولید کالاهای آسیب رسان تاکید کرد و افزود: عوارض نقش بازدارنده ای را در کاهش مصرف دخانیات و سایر کالاهای آسیب رسان دارد و در واقع کنترل مصرف کالاهای آسیب رسان به سلامت با وضع عوارض تحقق می یابد.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه برای کاهش آسیب های ناشی از مصرف گوشت های فرآوری شده باید نظارت مناسبی بر فرآیند آنها  صورت گیرد، گفت: افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات و آسیب های سوسیس و کالباس باید افزایش یابد و فرهنگ سازی ها در این رابطه بیشتر شود تا مردم به سمت استفاده از مواد غذایی سالم روی آورند.

کد خبر 4154970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha