۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

تمامی نرم افزارهای کاربردی صنایع نفت و گاز باید بومی سازی شود

تمامی نرم افزارهای کاربردی صنایع نفت و گاز باید بومی سازی شود

اهواز - مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تمامی نرم افزارهای کاربردی صنایع نفت و گاز باید در کشور بومی سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله موسوی ظهر امروز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خوزستان با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت های دانش بنیان در زمینه قراردادهای پژوهشی اظهار کرد: ما بسیار مشتاق هستیم که با شرکت های دانش بنیان و خصوصا مجامع علمی کشور همکاری و مشارکت داشته باشیم؛ قراردادهای متعددی با این شرکت ها و مجامع عملی در حال امضا است و تمام این اقدامات در جهت بهینه کردن تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواهند بود.

وی با ابراز امیدواری از آینده صنعت کشور در زمینه استخراج نفت و گاز تصریح کرد: کشور باید به سمتی برود که تمامی نرم افزارهای موجود در صنایع نفت و گاز را بومی سازی کند که خوشبختانه این رویکرد در وزارت نفت و به تبع آن در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مدنظر قرار گرفته است.

موسوی ضمن مهم شمردن توجه به شرکتهای داخلی افزود: ما باید ابتدا به تکنولوژی و دانش فنی داخلی توجه کنیم و با شرکت های ایرانی مشارکت جدی داشته باشیم؛ شرکت های داخلی باید در صنایع نفت و گاز ما فعال شوند تا از این طریق ما قادر باشیم که صنایع خودمان را در قسمت های سطح الارضی و تحت الارضی با مشارکت علمی دانشگاه های ایرانی مدیریت کنیم. 

وی با اشاره به اجرا و تکمیل پروژه پژوهشی بومی سازی نرم افزار تخصصی نمودار نگار تولید (PLT ) از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که در این نمایشگاه رونمایی شد؛ گفت: خوشحالیم که یکی از ابزارهایی که باعث افزایش دانش فنی و تخصصی در میادین نفت و گاز  می شود رونمایی شد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: این نرم افزار با همت همکاران ما بومی سازی شده و با استفاده از آن  قادر خواهیم بود اطلاعات تخصصی بیشتری از جزییات چاه ها اخذ کنیم.

کد خبر 4159602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha