۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰

منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیا در موزه ها تدوین شد

منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیا در موزه ها تدوین شد

مدیر کل امور موزه های کشور از تدوین منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیاء فرهنگی ـ تاریخی موزه ها خبر داد و گفت: عکاسی بدون فلاش و فیلم برداری غیرحرفه ای بدون تجهیزات جانبی بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ «محمدرضا کارگر» مدیر کل امور موزه ها با بیان این مطلب گفت: منشور عکاسی و فیلمبرداری از اشیاء فرهنگی ـ تاریخی موزه ها که تدوین آن به مدت ۲ ماه به طول انجامید با هدف ارتقای حقوق بازدیدکنندگان اعم از پژوهشگران، دانشجویان، خبرنگاران، گردشگران داخلی و خارجی است.

به گفته مدیر کل امور موزه ها، این منشور در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از اشیاء فرهنگی ـ تاریخی و تزئینات وابسته به معماری و ارائه خدمات با کیفیت مطلوب در موزه ها و مجموعه های فرهنگی ـ تاریخی کشور تدوین شده است.

وی افزود: عکاسی بدون فلاش و فیلم برداری غیرحرفه ای بدون تجهیزات جانبی از تمامی اشیاء فرهنگی ـ تاریخی در معرض نمایش و تزئینات وابسته به معماری در موزه ها و کاخ موزه ها که عنوان «عکاسی و فیلمبرداری ممنوع» بر آنها بر آنها الصاق نشده باشد برای عموم بازدیدکنندگان بلامانع است.

مدیر کل امور موزه ها همچنین بیان کرد: عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای با تجهیزات جانبی (نورپردازی و حرکتی) از تمامی اشیاء فرهنگی ـ تاریخی اعم از داخل مخزن، در معرض نمایش و تزیینات وابسته به معماری در موزه ها و کاخ موزه ها، توسط افراد حقیقی و حقوقی با اجازه اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی امکانپذیر است.

کارگر همچنین دسترسی به آرشیو عکس و فیلم موزه، با اخذ مجوز از مدیر مربوطه و ذکر منبع برای پژوهشگران، دانشجویان و خبرنگاران را امکان پذیر دانست.

وی تاکید کرد: موزه ها موظف هستند حداکثر تا یک هفته هر نوع تقاضایی را بررسی و با توجه به ضوابط، پاسخ مناسب را به تقاضای افراد حقیقی و حقوقی ارائه کنند در غیر اینصورت از طریق اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی امکان پذیر است.

اجرای منشور بر عهده مدیر موزه یا مجموعه و نظارت بر اجرا در استانها بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و در موزه های تحت پوشش ستاد بر عهده اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی خواهد بود.

کد خبر 4192212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha