۲۲ آذر ۱۳۸۵، ۱۴:۴۹

اولین ناوگان تاکسی بی سیم بانوان در تهران آغاز به کار کرد

نخستین ناوگان تاکسی بی سیم بانوان صبح امروز در منطقه 19 شهرداری تهران آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، در مراسم افتتاح نخستین ناوگان تاکسی بی سیم نسوان که صبح امروز در منطقه 19 شهرداری تهران برگزار شده بود با تاکید بر اینکه شهری که 50 درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهند نیازمند توجه ویژه به حقوق این قشر در ابعاد مختلف است تصریح کرد: روزانه 15 میلیون سفر در شهر تهران صورت می گیرد که بخش عمده ای از این سفرها را بانوان انجام می دهند و این در حالی است که تماسهایی که ازطریق سامانه 137 و 1888 مطرح شده بیانگر درخواست مکرر بانوان تهرانی برای ایجاد سرویسی ایمن و توام با آسایش برای این قشر است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه بانوان راننده ای که در تاکسی بی سیم نسوان فعالیت می کنند باید کاملا به رانندگی وارد بوده و به هیچ وجه از رانندگان مبتدی در ناوگان نباید استفاده شود گفت: تاکسی های بی سیم نسوان اولین سری تاکسی هایی هستند که مجهز به سیستمهای ماهواره ای شناسایی مسیر می باشند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگانی که برای تاکسی سرویسهای خصوصی انتخاب می شوند باید یک دوره آموزشی لازم را در خصوص نحوه برخورد با مسافران و همچنین یک دوره آموزشی نیز در خصوص شهرشناسی برای شناخت دقیق راه و مسیر بگذرانند ، تصریح کرد: امیدواریم بانوانی که در تاکسی سرویس نسوان مشغول به کار شده اند با رعایت شئونات اسلامی بار دیگر توانمندی خود را در حضور در عرصه دیگری از فعالیتهای اجتماعی به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: همچنین این تاکسی ها مجهز به سیستم پیام گویا بوده به طوریکه به طور گویا مسیر هم برای سرنشین و هم راننده خودرو اعلام می شود که این امر موجبات رضایت و اطمینان خاطر بانوان متقاضی تاکسی را فراهم می کند.

تشکری با تاکید بر اینکه این تاکسی های سبزرنگ مجهز به تاکسی مترهای دیجیتالی هستند گفت: علاوه بر رعایت نرخ مصوبی که از سوی شورای شهر تعیین شده در پایان سفر بانوان می توانند پرینت سفر خود را که مطالبی همچون مبدا و مقصد حرکت و میزان مسافت طی شده و نرخ مصوب شورای شهر در آن درج شده را دریافت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از آغاز کار ساماندهی 60 هزارمسافربر شخصی در تهران از امروز خبر داد و گفت: همچنین برنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران نیز در دستور کار این معاونت و سازمان تاکسیرانی شهر تهران قرار گرفته است.

تشکری هاشمی خطاب به کارخانجات طرف قرارداد با سازمان تاکسیرانی و بخش خصوصی که مسئولیت تحویل خودروهای جدید را بر عهده گرفته اند گفت: این کارخانجات داخلی نیز باید تلاش کنند که در موعد مقرر تاکسی های جدید را به سازمان تاکسیرانی و همچنین بخش خصوصی طرف قرارداد واگذار کنند چراکه در صورت کوتاهی و اتلاف وقت و عدم پایبندی به تعهدات خود شهرداری تهران بلافاصله به سراغ کارخانجات خارجی که سابقه خوبی نیز در تولید خودروهای ویژه تاکسی دارند خواهد رفت.

حمیدرضا بنی جمالی ، مدیرعامل شرکت تاکسی بی سیم بانوان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروزه تهران با جمعیتی بیش از 8 میلیون نفر که 5/49 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند و همچنین تمرکز واحدهای تجاری، اداری،‌خدماتی، درمانی و تفریحی با معضل بزرگی به نام کمبود وسایل حمل و نقل عمومی مواجه است گفت: تاکسی سرویس نسوان با هدف ارائه یک الگوی مناسب در سرویس دهی به جامعه بانوان می رود تا پایه گذار روشی نوین در خدمات رسانی ایمن و توام با آسایش  در جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمام رانندگانی که در تاکسی سرویس نسوان به کار گرفته شده اند زنانی کارآزموده و رانندگانی مجرب هستند تصریح کرد: تاکسی بی سیم نسوان از امروز با 15 دستگاه پراید سبز رنگ از ساعت 6 صبح تا 10 شب به خدمات دهی به بانوان خواهد پرداخت.

بنی جمالی با اشاره به کد 1821 که به منظور تماس بانوان تهرانی با تاکسی سرویس نسوان در نظر گرفته شده گفت: به دلیل برخی مشکلات مخابراتی حداکثر تا یک ماه آینده کد 1821 فعال نیست و بانوان تهرانی می توانند با شماره 20102020 که شماره رندی نیز است با تاکسی سرویس نسوان تماس گرفته و درخواست خودرو کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری های شرکت مخابرات ظرف یک ماه آینده همان شماره 1821 که از پیش نیز وعده داده شده فعال شود.

همچنین در ادامه این مراسم ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز با اشاره به رشد ایجاد خطوط جدید تاکسی  در سطح شهر تهران گفت: در سال 83 ، 77 خط در نظر گرفته شده بود که در برنامه سال 85 برای 444 خط تاکسی رانی مجوز لازم از سوی شورای شهر اخذ شده است.

حسین تیموری کرمانی با اشاره به ورود بخش خصوصی به سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: از آبانماه سال گذشته که اولین فراخوان جذب شرکت های خصوصی در جراید به چاپ رسید 200 شرکت اعلام آمادگی خود را به سازمان تاکسیرانی اعلام کردند که پس از بررسی های کارشناسی تاکنون 55 شرکت پذیرفته شده اند و از این تعداد در حال حاضر 5 شرکت مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند که یکی از این شرکتها تاکسی بی سیم نسوان ویژه بانوان تهرانی است.

تیموری با اشاره به اینکه در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران 18 تا 22 درصد سفرهای درون شهری را انجام می دهد تصریح کرد: امیدواریم با توانی که در بخش خصوصی سراغ داریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد حضور هرچه فعال تر آنها در بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران باشیم.

کد خبر 420748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha