۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶

امام جمعه ابهر:

حضرت زینب بهترین الگوی بصیرت برای همه عالم است

حضرت زینب بهترین الگوی بصیرت برای همه عالم است

زنجان-امام جمعه ابهرصبر و بصیرت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب (س) عنوان کرد و گفت: حضرت زینب بهترین الگوی بصیرت برای همه عالم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن و گرامیداشت روز ولادت حضرت زینب در زینبیه اعظم زنجان، کرامت انسان را در غیرت و حجاب عنوان کرد و افزود: بانوان باید حضرت زینب را الگوی زندگی خود قرار دهند. 

وی اظهار کرد:  یکی از مسائلی که در کربلا نمود یافت موضوع حیا و عفت بود و این بانو باحیا و عفت خود به وظیفه‌اش عمل کرد. 

امام‌جمعه ابهر گفت: حضرت زینب (س) در کربلا و در سخت‌ترین شرایط اسارت مراقب عفاف و حجاب خود بودند و این بانو از زمان تولدشان دارای کمالات خاص و ویژه‌ای بودند.

رحیمی با بیان اینکه حضرت زینب (س) تجلی عینی عفاف و حجاب و الگوی تمام عیار بشریت است، ادامه داد:  صبر، مقاومت و عفت حضرت زینب (س) به ویژه در واقعه کربلا، درسی بزرگ برای تمام انسان‌های آزاده جهان است.

وی افزود: حضرت زینب (س) پیام‌آور صبر بود و وفاداری این بانو به همسر خود برای همه زنان عالم درس و اسوه است. 

امام‌جمعه ابهر یادآور شد: حضرت زینب (س) حرکت و هدایت انسان‌ها را بدون امام سکون و هلاکت می‌دانست و زمامداری زیان آلود نااهلان را باعث دور ماندن توده‌ها از صراط مستقیم می‌دید. 

رحیمی صبر و بصیرت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب (س) عنوان  کرد و گفت: حضرت زینب بهترین الگوی بصیرت برای همه عالم است و امروز بانوان باید باحجاب و عفاف خود از دین اسلام محافظت کرده و نقشه شوم دشمنان را خنثی کنند.

کد خبر 4208455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha