۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴

ویژه برنامه های شبکه رادیویی قرآن همزمان با دهه فجر

ویژه برنامه های شبکه رادیویی قرآن همزمان با دهه فجر

ویژه برنامه های شبکه رادیویی قرآن همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه رادیویی قرآن به عنوان یک رسانه قرآنی و هم به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت این ایام، پیش‌بینی کرده است که این برنامه‌ها در گروه‌های مختلف تولید و پخش می‌شود.

عمده برنامه‌های رادیو قرآن در ایام‌الله دهه فجر شامل دو بخش می‌شود که بخش اول به برنامه‌های تولیدی این رادیو با موضوعات مرتبط با دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد و بخش دوم برنامه‌ها نیز شامل اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی انجام شده در سراسر کشور همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی است که توسط دستگاه‌های عضو کمیته قرآن اجرا می‌شود.

در گروه قرآن، اطلاع‌رسانی و امور مجازی این شبکه رادیویی، چندین موضوع مرتبط با انقلاب اسلامی مورد توجه خواهد بود که برنامه عصرگاهی "نمای نزدیک" این اقدام را در دستور کار خود دارد.

در این برنامه با پیشکسوتان و فعالان قرآنی گفت و گو خواهد شد و فعالیت های قرآنی دستگاه ها را نیز اطلاع رسانی خواهد کرد.

برنامه «افق» که کاری از گروه قرآن‌، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی رادیو قرآن است نیز همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب دو برنامه که روزهای شنبه هر هفته پخش خواهد شد در گفت‌وگو با مدیران، صاحب‌نظران و کارشناسان قرآنی کشور، به تبیین برنامه‌های شاخص قرآنی در طول دهه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد و این فعالیت‌ها را مورد واکاوی و ارزیابی قرار می‌دهد.

«قرآن، کتاب انقلاب»؛ بیان دستاوردهای قرآنی پیروزی انقلاب اسلامی

برنامه «قرآن، کتاب انقلاب» نیز در این ایام پیش‌بینی شده که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به تشریح دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی و فعالیت‌های رادیو قرآن به صورت مشخص در طول ۳۴ سال که از تأُسیس این شبکه رادیویی می‌گذرد، خواهد پرداخت.

شبکه ی رادیویی قرآن همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن، به مدت ۹۰ دقیقه برنامه زنده خواهد داشت که در این برنامه به حضور پرشور عموم مردم به ویژه جامعه قرآنی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن می پردازد.

اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی در برنامه صبحگاهی «مهر تابان»

برنامه صبحگاهی مهر تابان نیز اطلاع‌رسانی از برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها را به صورت روزانه انجام خواهد داد.

در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه مهر تابان به موضوعاتی همچون(ما انقلابی ها چگونه ایم؟ مسلط به دانش و علم، تولید کننده، مصرف کننده کالای داخلی، ایثارگر، متدین و با وجدان، شاکر و قانع، بصیر و کوشا) می پردازد.

برنامه «صبح امید» روزهای ۱۳ و ۲۰ بهمن ماه به موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ انتظار به کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رنجبران خواهد پرداخت.

ویژه برنامه «اشراق» با موضوع مبانی اندیشه های سیاسی مقام معظم رهبری(ره) روزهای ۱۱ تا ۲۱ بهمن ماه به روی آنتن رادیو قرآن می رود که به موضوعاتی همچون مبانی قرآنی ولایت فقیه، انقلاب و دین داری، دشمن و دین ستیزی، مبانی قرآنی اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارشناسی حجت الاسلام ثقفی و حجت الاسلام لواسانی(عضو هیئت علمی دانشگاه) و حجت الاسلام محمدی دوست و دکتر فکری از اساتید حوزه و دانشگاه می پردازد.

بهره ای از کلام بزرگان(مقام معظم رهبری) از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ساعت ۱۴:۱۰ به مدت ۵ دقیقه به سمع شنوندگان می رسد.

محفل انس با قرآن ویژه دهه فجر از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به صورت زنده از رادیو قرآن تقدیم مخاطبان می شود.

پخش زنده تجدید بیعت جامعه قرآنی با امام راحل روز ۱۰ بهمن ماه و پخش زنده کرسی تلاوت اذانگاهی از حرم مطهر امام راحل از دیگر برنامه های رادیو قرآن در این ایام خواهد بود.

میان برنامه "اشاره" نیز هر روز ساعت ۱۴:۴۰ به معرفی کتاب با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

تاریخ ۳۵ ساله رادیو قرآن در برنامه مستند «موج ۱۰۰» از پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه مقارن با دهه فجر از ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰ به استثنای روهای جمعه تقدیم مخاطبان این شبکه ی رادیویی می شود.

گفت و گو با مسئولان و مدیران اولیه رادیو قرآن، مدیران و مسئولانی که در طول ۳۵ سال عهده دار بخش های مختلف این شبکه بودند از آیتم های این ویژه برنامه است.

علاوه بر آن صحبت ها و خاطرات برنامه سازانی که در این ۳۵ سال جهت تأمین برنامه های این شبکه نقش داشتند در این برنامه به سمع شنوندگان خواهد رسد.

لازم به ذکر است، این برنامه کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی محبوبه کلانتر، گوینده و راوی علی جباری، نویسنده و پژوهشگر مریم کلانتری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن از ساعت ۱۷ الی ۱۷:۳۰ تقدیم شنوندگان می شود.

کد خبر 4215161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha