۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵

عواقب کاهش ساعت های تحصیل در خوزستان - ۶

کم خطر ترین راه مقابله با پدیده گرد و غبار تعطیلی مدارس است

کم خطر ترین راه مقابله با پدیده گرد و غبار تعطیلی مدارس است

اهواز - فرماندار اهواز گفت: متاسفانه در این زمان، کم خطرترین و بهترین راه مقابله با پدیده ریزگردها و تاثیرگذاری آن بر سلامت دانش آموزان خوزستانی تعطیلی مدارس است.

نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کاهش ساعت های تحصیلی دانش آموزان خوزستانی به علت تعطیلی های مکرر ناشی از پدیده گرد و غبار اظهار کرد: تعطیلی مدارس شهرستان اهواز بر اساس تصمیم گیری ستاد بحران استان اعلام می شود و فرمانداری اهواز در این خصوص تصمیم گیرنده نیست. اما در سایر شهرستان ها این تصمیم به فرمانداری ها محول شده است. 

وی افزود: هر گاه که ستاد بحران در پی بروز پدیده گرد و غبار دستور تعطیلی مدارس را بدهد؛ مسئولان باید بدون کوچک ترین اتلاف وقتی این کار را پیگیری کنند؛ زیرا تعطیلی مدارس در این شرایط رابطه مستقیمی با حفظ سلامت دانش آموزان دارد و در این خصوص جای هیچ گونه سهل انگاری وجود ندارد.

خون میرزایی تصریح کرد: در چنین شرایطی، دانش آموزان به عنوان یک قشر آسیب پذیر باید کمترین تحرکی را داشته باشند و در  محیط های بسته بمانند. در محیط های بسته، آلودگی کم تر وارد می شود. البته آن سوی دیگر این جریان نیز عقب ماندن از روند نرمال سیستم آموزشی کشور برای این قشر را نباید نادید گرفت. متاسفانه این مسئله با اهمیت امروزه کمتر پرداخته می شود. 

فرماندار اهواز اظهار کرد: یکی از برنامه های بلند مدت در این خصوص استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در مدارس است که البته به دلیل مشکلات مالی سیستم آموزش و پرورش استان نه تنها در این زمان بلکه در سال های آینده نیز نیم توان به عنوان یک راه حل موقتی به آن نگریست.

وی گفت: متاسفانه در این زمان کم خطرترین و بهترین راه مقابله با ریزگردها و تاثیرگذاری آن بر سلامت دانش آموزان تعطیلی مدارس است. آموزش و پرورش استان باید برنامه ریزی ویژه ای برای جبران ساعات هدر رفته در مدارس داشته باشد. این مسئله در این زمان حل نخواهد شد و به همین دلیل مسئولان آموزشی استان و حتی کشور باید به صورت جدی وارد عمل شوند تا در آینده دچار افت شاخصه های آموزشی در خوزستان نباشیم. 

کد خبر 4218975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha