۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۲

فیلم های فجر ۳۶ در نگاه منتقدان

«چهار راه استانبول» چه می خواهد بگوید/ درامی که شکل نگرفت

«چهار راه استانبول» چه می خواهد بگوید/ درامی که شکل نگرفت

جعفر گودرزی نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و نویسنده و منتقد سینما یادداشتی درباره «چهارراه استانبول» نوشت.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گودرزی نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و نویسنده و منتقد سینما درباره فیلم سینمایی «چهار راه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی که شب گذشته ۱۵ بهمن درپردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه به نمایش در آمد، یادداشتی منتشر کرده است.

در متن یادداشت آمده است: ««چهارراه استانبول» فیلمی است که دوستش نداشتم.

شخصیت ها و رابطه های گنگ و نامفهوم و مشکوک و پادر هوا، درامی ضعیف و کند و تکراری و در نهایت هیچ چیز عاید مخاطب نمی شود.

به راستی حرف فیلم چیست و چه می خواهد بگوید؟ می خواهد بیانیه صادر کند که جنس چینی پلاسکو را قبل از آتش سوزی به آتش کشیده است؟؟!

کیایی متاسفانه تمام ظرفیت و توان خود را صرف اجرا کرده و از درام به شدت غافل شده است و حفره های درام بعد از واقعه پلاسکو به شدت نمود پیدا می کند.

نکته مهم دیگر اینکه تغییری که باید درام برای شخصیت های  منفی رقم بزند، ایجاد نمی شود و بر رفتارهای نامعقول و خلافکاری هایشان هم صحه می گذارد.

با اینکه سه شخصیت اصلی فیلم شرایط سخت مرگ و زندگی را در ساختمان پلاسکو تجربه می کنند اما نتیجه جدال با مرگ رستگاری را برایشان رقم نمی زند و حتی تلنگری هم بر آنان زده نمی شود و سرشان به سنگ نمی خورد و راه خودشان را می روند.

نکته جالب هم این که در بحبوحه فاجعه پلاسکو و فرو ریختن آن همه کسانی که در ساختمان گیر افتاده اند سر و وضعی خونی و خاکی و به هم ریخته دارند اما سه کاراکتر فیلم در معرکه خون و آتش و خاک به راحتی از زیرزمین و موتورخانه فرار می کنند و حتی خاک هم به سر و صورتشان نمی نشیند.

کاش حداقل در سکانس پایانی که در تانکر شیر  باز می شود شاهد حباب های روی شیر نمی بودیم.»

کد خبر 4219912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha