۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶

عروسک های زهرا صبری در لهستان

«کهکشان» دوستانی ۱۰۰ ساله دارد/عروسک‌هایی که در ایران خانه ندارند

«کهکشان» دوستانی ۱۰۰ ساله دارد/عروسک‌هایی که در ایران خانه ندارند

سرپرست گروه «یاس تمام» اعلام کرد که نمایشگاه عروسک های این گروه با عنوان «کهکشان» در ۲ شهر کشور لهستان برپا می شود.

زهرا صبری سرپرست گروه «یاس تمام» درباره تداوم برپایی نمایشگاه عروسک های این گروه تئاتری که پیش از این در موزه «تولوسا» در اسپانیا و همچنین «اپرا هاوس» شهر ورشو در لهستان به نمایش گذاشته شده بودند به خبرنگار مهر گفت: بعد از برپایی نمایشگاه «کهکشان زهرا صبری» در ورشو از ۲ شهر کیلتس در جنوب لهستان و لودز برای برپایی این نمایشگاه عروسک های گروه «یاس تمام» دعوت به عمل آمد و در حال حاضر این عروسک ها در شهر کیلتس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در شهر کیلتس که در ٢٠٠ کیلومتری شهر ورشو واقع است، موزه عروسک و بازی قرار دارد. در این موزه عروسک های مختلفی و متنوعی با قدمتی ۱۰۰ ساله وجود دارد و عروسک های گروه «یاس تمام» نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. این نمایشگاه تا روز ۹ ماه مارس ۲۰۱۸ (۱۸ اسفند ۹۶) دایر خواهد بود و بعد از آن در روز عروسک ها که روز ۱۵ ماه مارس ۲۰۱۸ (۲۴ اسفند ۹۶) است این عروسک ها با حضور مدیر اصلی یونیمای لهستان در شهر لودز به نمایش گذاشته خواهند شد. این نمایشگاه هم ۲ ماه در شهر لودز برپا خواهد بود.

سرپرست گروه «یاس تمام» اظهار کرد: بعد از برپایی نمایشگاه عروسک های گروه در موزه «تولوسا» در اسپانیا، غم من این بود که این عروسک ها وقتی به ایران بازگردند در کجا باید نگهداری شوند زیرا این عروسک ها در انبار چهار خانه نگهداری می شدند ولی حالا در بهترین موزه های اروپا به نمایش گذاشته می شوند این امر نشان دهنده این است که در ایران چقدر غریبانه با هنر ما برخورد می شود.

صبری با اشاره به اینکه فکری که در طراحی این عروسک ها وجود داشته، مورد توجه هنرمندان و موزه های عروسک اروپا قرار گرفته است، تأکید کرد: من آرزو دارم که عروسک هایم از بی جایی در امان بمانند و در کشورهای مختلف جهان نمایش داده شوند.

عروسک های نمایش های «طوطی پر»، «ننه دلاور»، «خانه برناردا آلبا»، «زمین و چرخ»، «هشت لحظه» و «تا یک بشمار» در قالب نمایشگاه آثار گروه تئاتر «یاس تمام» در این نمایشگاه ها در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

کد خبر 4224442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha