۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی:

۴۰ درصد روستاهای خراسان شمالی دارای تنش آبی هستند

۴۰ درصد روستاهای خراسان شمالی دارای تنش آبی هستند

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: ۴۰ درصد روستاهای تحت پوشش استان دارای تنش آبی هستند.

حمید روشن روان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۲۷۲ روستای خراسان شمالی دارای تنش آبی هستند، اظهار کرد: برداشت بی رویه از منابع آبی موجود سبب ایجاد مشکلاتی برای دسترسی آب قابل شرب و غیر آلوده در برخی روستاهای استان شده است.

روشن روان افزود: در حال حاضر ۴۰ هزار و ۸۷۴ خانوار در روستاهای خراسان شمالی از وضعیت تنش آبی رنج می برند به طور که برای امرار و معاش زندگی با چالش اقتصادی مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: این تعداد خانوار روستایی خراسان شمالی، جمعیت ۱۴۵ هزار و ۱۹۳ نفر را در برمی گیرد که شغل اکثریت آنان بر پایه کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی بیان کرد: متاسفانه تنش آبی در روستاهای استان سبب شده تا برخی از روستاییان تصمیم به مهاجرت بگیرند که این یک معضل است.

روشن روان با بیان اینکه ۹۰ حلقه چاه آب در این روستا ها موجود است، اظهار کرد: برداشت های بی رویه آب توسط بهره برداران، نبود مدیریت مصرف صحیح آب در بخش کشاورزی و حفر چاه های غیر مجاز سبب بحران آب در روستاهای خراسان شمالی شده است.

وی در ادامه درباره آبرسانی سیار به روستاهای خراسان شمالی گفت: طی ۱۰ ماه نخست امسال برای ۳۱ روستای کم آب تحت پوشش، آبرسانی سیار انجام شده و نیز به ۱۱ روستای غیر پوشش آبرسانی سیار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: حجم آبرسانی سیار برای این  ۴۲ روستای دارای تنش آبی، چهار هزار ۸۵۳ متر مکعب بوده که جمعیت ۱۸ هزار و ۸۲۹ نفر را پوشش داده است.

کد خبر 4241611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha