۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۰۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

روز زن از یک حالت نمادین و صرفا نامگذاری تبدیل به سیره عملی شود

روز زن از یک حالت نمادین و صرفا نامگذاری تبدیل به سیره عملی شود

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: روز زن از یک حالت نمادین و صرفا نامگذاری تبدیل به سیره عملی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی عصر چهارشنبه در جمع فعالان تبلیغی با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سیده زنان عالم لقب گرفته و یکی از القاب آن بانوی دو عالم، ام ابیها است و آن حضرت همان کوثری است که خداوند تبارک و تعالی مقدر فرمود که ذریه پاک و مطهر پیامبر اسلام از وجود ایشان باشد.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بانویی است که دارای جمیع صفات و خصلت های نیکوست، بانویی قهرمان، مادری نمونه و الگویی بود که تبعیت از سیره آن بانوی گرامی سعادت دنیا و آخرت را برای رهروانش فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها سیده زنان عالم لقب گرفت، چون صفات برجسته و نیکوی او همگی الهی بودند، آن حضرت همسری مهربان، زمان شناس و لایق برای امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام بود و در عین حال شخصیتی بود که با تمام توان از حریم ولایت دفاع کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ابراز داشت: حضرت فاطمه سلام الله علیها مادری مهربان و توانمند بود و در عرصه تربیت، فرزندان همچون حضرت امام حسین(ع)، سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت زینب(س) را تربیت کرد که هر کدام در موقعیت خود نقش بسزایی برای احیای سنت نبوی ایفا کردند و این بهترین تربیتی است که می تواند الگوی ارزشمندی برای مادران جامعه اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) به فرزندان خود آموخته بود که باید تمام تلاش خود را برای جلب رضایت خدا به کار ببرند و این بود رمز موفقیت تربیت یافتگان و در عین حال الگوی بارز و موفقی برای زنان جامعه اسلامی در عرصه شخصیت واقعی زن بود زیرا زن، شخصیتی دارد که اگر این شخصیت در جهت رضای خالق به کار گرفته شود ارزشمند است.

حجت‌الاسلام سروستانی تأکید کرد: در عین حال در سبک زندگی آن حضرت ساده‌زیستی و بی اعتنایی به تجملات و زرق و برق دنیا وجود دارد و این سیره می توانند برای جامعه اسلامی یک الگوی مهم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: در نظام اسلامی و به خاطر مقام زن این روز بزرگ را به نام زن و مادر هم نامگذاری کردند و چه بسیار نامگذاری با مسمایی بود که از یک حالت نمادین و صرفاً نامگذاری تبدیل به سیره عملی شود.

وی با اشاره به میلاد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه گفت: ولادت رهبر کبیر انقلاب اسلامی مصادف شده است با این روز که امام بزرگوار هم در عمل ارادت و عملی کردن سیره خاندان رسالت را سرلوحه کار خود قرار داده و رمز موفقیت این شخصیت الهی در گرو ارادت و تبعیت از سیره اهل بیت پیامبر است.

کد خبر 4246480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha