۸ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۷

اجرای تئاتر در تعطیلات نوروزی

اجرا در نوروز هنوز به یک طرح تبدیل نشده است/ همه بار روی دوش گروه

اجرا در نوروز هنوز به یک طرح تبدیل نشده است/ همه بار روی دوش گروه

کارگردان نمایش «غول بزرگ مهربان» که در تعطیلات نوروز ۹۷ اجرا می شود معتقدست به دلیل فقدان برنامه ریزی هنوز اجرای تئاتر در تعطیلات نوروز تبدیل به یک طرح نشده است.

مریم کاظمی کارگردان نمایش «غول بزرگ مهربان» که از ۶ فروردین ۹۷ در سالن آسمان فرهنگستان هنر اجرا می شود درباره وضعیت اجرای تئاتر در ایام نوروز و مقایسه آن با اکران نوروزی در سینما به خبرنگار مهر گفت: اجرای تئاتر در ایام تعطیلات نوروز حرکت درستی است ولی در کنار تصمیم گیری برای اجرای آثار باید زیرساخت ها و تبلیغات نیز برای گروه های نمایشی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مشابه زیرساخت ها و امکانات تبلیغاتی اکران نوروزی سینما برای تئاتر وجود ندارد، اظهار کرد: مدیران و مسئولان تئاتری در ایام نوروز به تعطیلات می روند و همه مسئولیت ها بر عهده گروه های تئاتری است.

این کارگردان تئاتر تأکید کرد: اجرای تئاتر در ایام نوروز هنوز به یک طرح تبدیل نشده است زیرا برای یک طرح باید برنامه ریزی و کار کرد نه اینکه فقط یک گروه نمایشی تصمیم بگیرد در نوروز اثری را اجرا کند و هیچ حمایتی از آن وجود نداشته باشد.

کاظمی با بیان اینکه بعد از پایان تعطیلات نوروز ۹۷ باید برای طرح اجرای تئاتر در نوروز ۹۸ برنامه ریزی کرد، توضیح داد: اکثر سالن ها در ایام نوروز در حالت نیمه تعطیل به سر می برند و برای انجام امور به هر جایی که مراجعه می کنید، به مشکل برمی خورید. ترافیک امور اداری در پایان سال به حدی است که گرفتن مجوز اجرا و چاپ اقلام تبلیغاتی نیز با مشکل مواجه می شود.

این هنرمند عرصه تئاتر معتقد است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران باید در زمینه تبلیغات و ساخت دکور و دوخت لباس از گروه های نمایشی حمایت کنند.

کارگردان نمایش «غول بزرگ مهربان» با اشاره به اینکه کسانی که در طول سال به تماشای تئاتر نمی نشینند در ایام نوروز این کار را انجام می دهند، افزود: اجرای تئاتر در ایام نوروز حرکت خوبی است ولی در این حرکت خوب نباید تمامی بار روی دوش گروه های نمایشی باشد.

کاظمی در پایان تصریح کرد: فقدان آماده سازی سالن ها و متقبل نشدن هزینه ها به نوعی کم کردن بار مسئولیت مدیران تئاتری از روی دوش آنها است. اجراهای نوروزی به صحنه می روند و کار پیش می رود اما به دلیل نبود برنامه ریزی تبدیل به یک جریان و حرکت نمی شود از این رو چون تبدیل به یک امتیاز نشده متقاضیان زیادی ندارد گروه ها برای حضور در این نوبت اجرا با یکدیگر رقابت نخواهند کرد.

کد خبر 4256892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha