۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸

دومین مسابقات ملی پل مقوایی در دانشگاه سمنان برگزار می شود

دومین مسابقات ملی پل مقوایی در دانشگاه سمنان برگزار می شود

سمنان-دبیر انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان از برگزاری دومین مسابقات کشوری پل مقوایی در این دانشگاه خبر داد و گفت:متقاضیان تا ۲۲فروردین‌ماه سال جاری مهلت ثبت‌نام در این مسابقات رادارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه دومین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود، ابراز داشت: برگزاری مسابقاتی نظیر مقاومت سازه‌هایی با جنس مقوا به پرورش خلاقیت و ایده پردازی دانشجویان کمک می‌کند.

وی بابیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۲فروردین برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کنند، افزود: شرکت‌کنندگان باید با استفاده از ابزار چسب و مقوا سازه‌هایی بسازند که بتواند چند برابر وزن خود را تحمل کند که این اقدام می‌تواند علاوه بر نشاط اجتماعی فضای جدیدی را برای کسب تجربه به همراه داشته باشد.

دبیر انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان بابیان اینکه برگزاری کارگاه ساخت پل مقوایی ۲۳ و ۲۶ فرودین ماه در پردیس فنی و هنر این دانشگاه خواهد بود، ابراز داشت: برگزاری این کارگاه‌ها کمک می‌کند تا دانشجویان قبل از شروع مسابقه اصلی مهارت لازم را کسب و فرصت ایده پردازی را داشته باشند.

محمدی در ادامه تصریح کرد: بهره‌گیری از دروس رشته عمران و استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و ایجاد حس رقابت و همکاری ازجمله اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود که این امر می‌تواند به دانشجویان در تلفیق خلاقیت و علم در ساخت انواع سازه‌ها کمک کند.

وی بابیان اینکه جشنواره‌هایی نظیر ساخت سازه‌هایی از جنس مقوا یا ماکارونی ذهن افراد را نسبت به ایده پردازی خلاق می‌کند، افزود: در تلاش برای برگزاری این قبیل مسابقات هستیم تا بتوانیم ذهن دانشجویان را از تفکر پشت‌میزنشینی و شغل اداری به سمت ایجاد شغل و کارآفرینی سوق دهیم.

کد خبر 4268548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha