۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴

در پرواز شیراز- تهران رقم خورد؛

برخورد سلیقه ای و غیر قانونی هواپیمایی زاگرس با مسافران

برخورد سلیقه ای و غیر قانونی هواپیمایی زاگرس با مسافران

هواپیمایی زاگرس در اقدامی غیر قانونی و سلیقه ای، از حمل عرقیات سنتی توسط مسافران پرواز شیراز ـ تهران ممانعت کرد. بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، عرقیات سنتی کالای ممنوعه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از مسافران پرواز شماره 4010 هواپیمایی زاگرس از شیراز به مقصد تهران در تماس با خبرنگار مهر اعلام کردند روز جمعه کارکنان هواپیمایی زاگرس اجازه ندادند چند بطری از عرقیات سنتی شیراز که به میزان مصرف شخصی و بسیار کمتر از سقف بار مجاز همراه مسافر بود، را چه در بخش بار و چه به عنوان بار همراه مسافر با خود به تهران بیاوریم.

بر اساس آنچه این مسافران اعلام کرده اند، اگرچه گیت بازرسی ناجا و سپاه با انتقال چند بطری از عرقیات سنتی (ّبه میزان مصرف شخصی و در حد بار مجاز مسافر) به داخل هواپیما ممانعت به عمل نیاورده است، اما فردی که کارت پروازها را برای سوار شدن مسافران به اتوبوس چک می کرده، از سوار شدن مسافرانی که عرقیات سنتی شیراز در دست داشته اند، ممانعت به عمل آورده است.

گفتنی است بر اساس اعلام سایت شرکت هواپیمایی زاگرس عرقیات سنتی جزء موارد ممنوعه برای ورود به داخل کابین هواپیما نبوده و می توان هم به صورت بار همراه مسافر و هم به صورت بار بسته بندی شده و تحویل کانتر شده، آنها را به فرودگاه مقصد حمل کرد.

همچنین بر اساس ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه بار ممنوعه مسافر، عرقیات سنتی به هیچ عنوان مشمول ممنوعیت انتقال هوایی و بار همراه مسافر نیستند.

با توجه به اینکه آیین نامه حقوق مسافران در خصوص عدم پذیرش بار مسافران سکوت کرده است، معلوم نیست نحوه جبران خسارات وارده به مسافران به چه صورت انجام می شود.

کد خبر 4271508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha