۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۱

لاریجانی در نطق میان دستور:

انتخابات پارلمان لبنان، «نه» به آمریکا و صهیونیسم بود

انتخابات پارلمان لبنان، «نه» به آمریکا و صهیونیسم بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی جریان مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان، این انتخابات را «نه» مردم لبنان به آمریکا و صهیونیسم توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در روزهای اخیر اظهار داشت: پیروزی جریان مقاومت در این انتخابات را به دبیرکل مجاهد حزب‌الله آقای سید حسن نصرالله و آقای میشل عون رئیس‌جمهور لبنان و صدیق مکرم آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان تبریک می‌گویم.

وی افزود: با همه تخریب‌ها و پول‌های کثیفی که آمریکا و صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای منطقه‌ای آنان در لبنان خرج کردند، مردم رشید لبنان پای صندوق‌های رأی حرف اصلی خود را بیان کردند که «نه» به آمریکا و «نه» به صهیونیست‌ها بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ترامپ باید بفهمد که پاسخ فشار نظامی و سیاسی علیه مردم منطقه، صدای رسای ملت‌های مظلوم است که با گردن کلفتی آنان ستیز می‌کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز دو جریان مهم در منطقه دیده می‌شود؛ جریان نخست، جریان ارتجاعی، متکی بر دیکتاتوری‌ها و وابستگی به آمریکا و جریان دیگر، دموکراسی‌خواهی است که نمونه آن را در انتخابات پارلمان لبنان و انتخابات شوراهای تونس و انشاءالله در عراق خواهیم دید.

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: آقای ترامپ، نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا و صهیونیست‌ها در کمک به تروریست‌ها در سال‌های گذشته را در آراء ملت رشید لبنان ملاحظه کنید و تردید نکنید که بی‌تعهدی در مسئله هسته‌ای نیز نتیجه مشابه خواهد داشت و ملت مشابه ایران با رهبری داهیانه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، راه و روش انقلاب اسلامی را که در سیره امام (ره) تجلی یافته، با استواری دنبال خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه هفته هلال‌احمر را به سختکوشان و فعالان این نهاد تبریک گفت.

لاریجانی همچنین درگذشت والده‌ی محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس را به وی و خانواده‌اش تسلیت گفت.

وی در گذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را تسلیت گفت و اظهار داشت: خدمات ایشان چه در کازرون و چه در استان فارس بسیار ارزشمند بوده و از خداوند علو درجات برای او مسئلت می‌کنیم.

کد خبر 4290666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha