۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲

مدیرعامل آبفار کرمان:

۸۴۹ روستای استان کرمان با کمبود شدید آب مواجه هستند

۸۴۹ روستای استان کرمان با کمبود شدید آب مواجه هستند

کرمان - مدیرعامل آبفار استان کرمان گفت: ۸۴۹ روستا در سطح استان کرمان با کمبود آب شدید مواجه هستند که این روستاها ۷۷۳ لیتر بر ثانیه آب کم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رشیدی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمان گفت: اگر امسال فکری برای آب آشامیدنی نشود این مسئله باعث فاجعه در سطح استان کرمان خواهد شد.

وی افزود: مجموعه جمعیت روستایی استان کرمان یک میلیون و ۳۰۱ هزار و۱۲۷ نفر است که یک میلیون و ۲۵ هزار و ۴۶۸ نفر در ۲۵۳۰ روستا در سطح استان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

رشیدی نژاد عنوان کرد: متوسط تولید ما دو هزار و ۹۰۳ لیتر بر ثانیه است و تولید آب ۹۱ میلیون متر مکعب است و سرانه هر نفر ۲۴۴ لیتر است .

وی بیان داشت: برای اینکه بحران آبی امسال را پشت سر بگذاریم مجبور شدیم از ابتدای سال کمیته سازگاری با کم آبی را در شبکه آب و فاضلاب روستایی در سراسر شهرستان های استان کرمان تشکیل دهیم.

مدیرعامل آبفار بیان کرد: ۶۲۵ حلقه چاه در سطح استان داریم که با بررسی انجام شده از این تعداد ۲۰۱ حلقه چاه به ویژه چاه های کم عمق، تمامی چشمه ها، آب های سطحی را در تابستان سال جاری در سطح استان از دست خواهیم داد.

رشیدی ابراز داشت: ۸۴۹ روستا در سطح استان کرمان با کمبود آب شدید مواجه هستند که این روستاها ۷۷۳ لیتر بر ثانیه آب کم دارند.

وی گفت: سال گذشته از ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبارات استانی در شرکت آب و فاضلاب روستایی داشته فقط دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نقدینگی داشتیم و با این مقدار نمی شود کاری انجام داد و بسیاری از مشکلاتی که الان داریم مربوط به کمبود نقدینگی سال گذشته است.

مدیرعامل آبفار استان کرمان ابراز داشت: باید برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در تابستان حداقل ۵۳ چشمه و قنات ها را لایه روبی کنیم و ۵۶ حلقه چاه کف کنی کنیم.

رشیدی نژاد تصریح کرد: ۲۹ تانکر آبرسانی در سطح استان داریم که اکنون نمی توانیم لاستیک، سوخت و ... این ماشین ها را به علت نبود نقدینگی تامین کنیم.

وی بیان داشت: به حداقل ۴۰ تانکر آبرسانی نیاز داریم که باید اجاره کنیم و اگر دستگاه های دیگر این تانکر دارند برای انجام آبرسانی در تابستان در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دهند .

رشیدی نژاد عنوان کرد: باید حداقل ۳۵۰ تانکر ثابت در سطح استان خریداری و نصب کنیم در مناطقی که چشمه ها خشک شده اند و همچنین ۱۸ حلقه چاه را باید حفر و یا جابه جا کنیم که این ها رقمی زیای نیاز دارند.

مدیرعامل آبفار استان کرمان بیان داشت: شش ماه حق نیروهای آبدار شرکت که بیش از ۴۰۰ نفر هستند و در صف اول آبرسانی قرار دارند به دلیل نبود اعتبارات پرداخت نشده است.

وی عنوان کرد: جمعا اگر ۳۸ میلیارد تومان نقدینگی در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی گذاشته نشود هیچ کاری را نمی توانیم انجام دهیم.

کد خبر 4291209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha