۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸

نماینده مجلس:

حساب وکتاب سازمان اوقاف روشن است/نقش وقف در بار کاهش مشکلات

حساب وکتاب سازمان اوقاف روشن است/نقش وقف در بار کاهش مشکلات

نقوی حسینی گفت: وقف مشکلات و موانعی را از سر ‌راه برمی‌دارد که به عهده دولت است بنابراین در کاهش بار دولت نقش بسیار تأثیرگذاراست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به لزوم رعایت حقوق مردم و موقوفات در کشور گفت: وقف یکی از حوزه‌های مردمی  فعالیت اقتصادی کشور ما است که یک حوزه و عرصه کاملاً مردمی محسوب می‌شود ،چراکه در این حوزه واقفین با اختیارات کامل اقتصادی،امکانات خود را در اختیار می‌گذارند تا این امکانات در فضای اقتصادی کشور ، حمایت از محرومین و ترویج فرهنگ دینی نقش داشته باشد.

وی افزود: بنابراین نقش وقف در کاهش بار مشکلات دولت بسیار زیاد است و درواقع وقف مشکلات و موانعی را از سر ‌راه برمی‌دارد که به عهده دولت است بنابراین در کاهش بار دولت نقش بسیار تأثیرگذاراست.

نقوی حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم یکی از دستگاه‌هایی که حساب‌وکتابش شفاف و روشن است و فعالیت‌های آن تعریف‌شده است و یک نظام محاسباتی دقیقی بر آن حاکم است فعالیت‌های اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم در ادامه یادآور شد: براین اساس ما کمتر می‌شنویم که در حوزه وقف خدای‌نکرده انحرافی بوجود آمده باشد و یا اینکه اختلالی اتفاق افتاده باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای احقاق حقوق موقوفات که یک حقوق واقعاً ویژه و خاص است و احادیث و روایات در این خصوص بسیار هشداردهنده است که اگر کسی حق موقوفات را غصب کند در روز قیامت به عقوبتی سخت  دچار خواهد شد ، بنابراین رعایت حقوق موقوفات بسیار مهم است و همه موظف به رعایت آن هستند.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری  رعایت احقاق حق مردم در وقف متذکر شد: رعایت حق مردم هم مهم است، چراکه گاهی اوقات، وقف موجب ایجاد پاره‌ای مشکلات برای مردم می‌شود ،سازمان اوقاف و امور خیریه در این راستا این موارد را برطرف کند تا نسبت به حوزه وقف ایجاد  بدبینی نشو د.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین  در خصوص نقش قوه مقننه در تعمیق  فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی، قانون‌گذار و ناظر بر اجرای قانون است ،اما  در حوزه وقف باید بتواند قوانینی تأثیرگذار را تصویب کند و در نظارت خود بر اجرای این قوانین تلاش کند که به نحو احسن اجرایی شوند

کد خبر 4292099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha