۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷

نخست وزیر سابق ایتالیا در برنامه «بدون مرز»:

اروپا نقش مثبت خود را در پایبندی به تعهداتش ایفا کند

 اروپا نقش مثبت خود را در پایبندی به تعهداتش ایفا کند

نخست وزیر سابق ایتالیا نقش سران اروپایی در دوران خروج آمریکا از برجام را کلیدی دانست و گفت: اکنون زمان آن رسیده است که اروپا نقش مثبت خود را با پایبندی به تعهداتش ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی غرقی در جدیدترین برنامه بدون مرز، پای صحبت‌های «ماسیمو دالما» نخست وزیر سابق ایتالیا نشسته است.

 دالما به سوالات مختلفی درباره خروج آمریکا از برجام و رفتارهای عجیب ترامپ، پایبندی اروپا به تعهدات ۱+۵ و شرط برپایی صلح در منطقه پاسخ داد.

وی گفت: کلید برپایی صلح در منطقه، حل مشکل فلسطین و واکنش جهانیان نسبت به شهرک‌سازی اسرائیل است؛ اروپا باید نقش مثبت خود در منطقه را با پایبندی به تعهداتش در برجام، ایفا کند.

نخست وزیر سابق ایتالیا تصریح کرد: رفتارهای دولت آمریکا نسبت به موضوعات بین‌المللی و زیرپا گذاشتن توافقات جهانی، نگرانی‌های بسیاری را در دولت‌های اروپایی ایجاد کرده است و فکر می‌کنم که راه مقابله با اقدامات آمریکا این است که دولت‌های بزرگ اروپایی، بدون در نظر گرفتن همکاری آمریکا، به تعهداتشان نسبت به برجام عمل کنند و روابط مالی واقتصادی خود با ایران را تقویت کنند.

دالما خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در توافق هسته‌ای، برداشتن تحریم‌ها و تقویت روابط اقتصادی با ایران بوده است و این اقدام اروپایی‌ها می‌تواند به اجرایی شدن توافق هسته‌ای کمک کند، من معتقدم که روابط ایران و اروپا در همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای باید گسترش یابد.

کد خبر 4306166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha