۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷

مدیر موزه طبیعت و حیات وحش ایران:

۳ توله روباه در شمال تهران پیدا شد

۳ توله روباه در شمال تهران پیدا شد

شمیرانات- مدیر موزه طبیعت و حیات وحش ایران گفت: سه توله روباه در شمال تهران پیدا و به موزه دارآباد تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نوائیان پیش از ظهر یکشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: موزه دارآباد به عنوان یکی از مراکز امن جهت نگه داری حیوانات محسوب می شود و در این راستا توانسته تعدادی از حیوانات بی پناه را جذب و نگهداری کند تا شرایط مناسب برای زندگی در طبیعت را پیدا کنند.

وی افزود: ۳ قلاده توله روباه که در شرایط مناسبی قرار نداشتند  توسط یکی از شهروندان پیدا و تحویل موزه دارآباد شد تا نگهداری و مراقبت از آنها توسط متخصصین و تکنسین ها ی موزه انجام شود.

مدیر موزه طبیعت و حیات وحش ایران اضافه کرد: در حال حاضر این روباه ها در یکی از قفس های موزه مراقبت می شوند و دوران نقاهت خود را می گذرانند و در صورتی که شرایط لازم برای زندگی در محیط طبیعی را داشته باشند به دامان طبیعت باز خواهند گشت .

وی گفت: در این مدت علاقمندان جهت آشنایی با این گونه می توانند به موزه دارآباد مراجعه کنند.

گفتنی است گونه روباه معمولی از خانواده سگ سانان  بوده  و تشخیص آن با داشتن دم بلند و پشمالو با نوک سفید به آسانی میسر است و پراکندگی آن در اروپا ، آمریکا و آسیا بوده که  به دلیل زیرکی و تطابق این حیوان با شرایط مختلف طبیعی و استفاده از منابع مختلف غذایی علیرغم شکار بی رویه ، تاکنون کاهش چشمگیری در جمعیت آن ایجاد نشده است.

کد خبر 4329141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha