۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۸:۵۷

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

قانون جدید صدا وسیما به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌رود

قانون جدید صدا وسیما به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌رود

نیشابور- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون «اداره ، نظارت و خط مشی صدا و سیما» درحال بررسی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بوده و بزودی در صحن علنی مطرح می شود.

حجت الاسلام احمد مازنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشکلی برای ثبت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور نداریم ولی بخشی از این کار مربوط به سازمان میراث فرهنگی و بخشی دیگر مربوط به شورای فرهنگ عمومی کشور بوده که زیر نظر وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستگاه هایی است که با ما در ارتباط است و ما در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم این موضوع را به عنوان یکی از اولویت های اصلی  کارمان پیگیری کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از گلایه های ما به سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور این است که به حوزه فرهنگ اهمیت داده نشده است و بودجه حوزه فرهنگ در کل بودجه کشور ۶ دهم درصد بوده و به یک درصد هم نمی رسد.

مازنی بیان کرد:اگر حوزه فرهنگ در کشور اهمیت دارد پس چرا به این حوزه فقط ۶ دهم درصد بودجه اختصاص پیدا می کند ، ما در بودجه کشور ۱۰ موضوع داریم که یک موضوع آن فرهنگ است اما به این موضوع که یکی از موضوعات مهم است کمترین بودجه اختصاص پیدا می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از اولویت های ما در سال سوم فعالیت مجلس این است که اگر بتوانیم در افزایش بودجه تاثیرگذار باشیم و اگر نتوانیم در این امر تاثیرگذار باشیم حداقل صدای اهالی فرهنگ را به گوش مسئولین اجرایی کشور برسانیم.

وی گفت: در بخش نظارت بر بودجه فرهنگی هیچگونه محدودیتی نداریم و می توانیم بر تمامی دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و صدا و سیما که به نحوی زیرنظر مقام معظم رهبری نظارت کنیم.

مازنی  ادامه داد: سازمان صدا وسیما زیرنظر مقام معظم رهبری نیست و فقط رئیس اش را طبق اصل ۱۷۵ قانون اساسی ایشان انتخاب می کند و نظارت بر صدا و سیما را نمایندگان سه قوه بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:خط مشی صدا و سیما و نحوه نظارت بر صدا و سیما را قانون تعیین می کند و قانون هم در مجلس تصویب می شود و ما درحال پیگیری تصویب این قانون در مجلس هستیم.

وی اظهار کرد: قانون «اداره ، نظارت و خط مشی صدا و سیما» درحال بررسی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بوده و بزودی در صحن علنی مجلس مطرح شده و انشالله به تصویب خواهد رسید.

مازنی گفت: ما باید از مظلومیت حوزه فرهنگ دفاع کنیم و به مسئولان فرهنگی احترام بگذاریم.

کد خبر 4335050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha